IDE CF læser?
Fra : Peter

Dato : 15-05-02 12:05

Hej

Kan man få en IDE Compact Flash læser (Helst en der også kan læse de andre
formater)?

Jeg har ikke plads til mere USB ting på mit skrivebord og vil derfor gerne
have den bygget ind i kabinettet som IDE.

Hilsen Peter

Fra : Jeppe Ladefoged [ICQ~

Dato : 15-05-02 13:25

Danbit har en PCMCIA (PC-CARD) læser til at sætte i kabinettet. Den er bare
r*vdyr.
Hvis du så køber en Compact Flash adaptor til 100-150kr har du din CF læser.

Men jeg tror ikke det kan betale sig rent prismæssigt.

--

/*
Jeppe Ladefoged

Fra : Preben Bohn

Dato : 15-05-02 15:44

"Jeppe Ladefoged [ICQ: 48978334]" wrote:

> Danbit har en PCMCIA (PC-CARD) læser til at sætte i kabinettet. Den er bare
> r*vdyr.
> Hvis du så køber en Compact Flash adaptor til 100-150kr har du din CF læser.

Det var da en anderledes måde at gøre det på...

Det helt geniale med CF er at der er indbygget IDE interface på. Så du
kan direkte sættte det på IDE. Det eneste det kræver er noget
indbygning... .-)

Jeg kan ikke huske hvor jeg har set det, men det kostede mig vist 12$
for en sådan fyr... Den kan så ikke læse andre formater...

Med venlig hilsen

Preben Bohn

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 15-05-02 14:34

Hejsa,

Jeg ved, at en sådan f.eks. bliver leveret gratis med når man køber en af
MP3-spillerne fra mp3hardware.dk (kan ikke huske hvilken model) - så det
findes bestemt.... og medfølger når man køber en mp3-player til få hundrede
kroner, så dyr er den ikke...

/Kasper

Fra : Peter

Dato : 15-05-02 14:57

> Jeg ved, at en sådan f.eks. bliver leveret gratis med når man køber en af
> MP3-spillerne fra mp3hardware.dk (kan ikke huske hvilken model) - så det

Det tror jeg ikke - du snakker om de billige parallel-modeller mens jeg
snakker om IDE.

Hilsen Peter

Fra : Brian Hansen

Dato : 15-05-02 15:47

"Peter" <no_spam@no.where> wrote in message

> Det tror jeg ikke - du snakker om de billige parallel-modeller mens jeg
> snakker om IDE.

Klippet fra overstående side:

Moveman SSP-80 leveres med et CompactFlash Internal IDE-drev (monteres på
samme måde som et diskettedrev) for hurtig overførsel mellem pc og
CompactFlash hukkommelseskort.

Jeg har også set dem andre steder, men kan ikke huske hvor.

Brian

Fra : Peter

Dato : 15-05-02 18:38

> [...]
> CompactFlash hukkommelseskort.
>
> Jeg har også set dem andre steder, men kan ikke huske hvor.

I stand corrected!

Takker - jeg hører dem ad om den kan købes separat.

Hilsen Peter

Fra : Peter

Dato : 16-05-02 07:31

> Moveman SSP-80 leveres med et CompactFlash Internal IDE-drev (monteres på
> samme måde som et diskettedrev) for hurtig overførsel mellem pc og
> CompactFlash hukkommelseskort.

OK - det kan altså lade sig gøre at finde en reel CF-reader som IDE.
Denne koster 910 med afspilleren, som jeg ikke har brug for.
Dvs. at selve IDE-drevet må være væsentligt billigere som løskøb.

Nogen der ved hvor en sådan købes så?

Hilsen Peter

Fra : Mogens

Dato : 16-05-02 08:59

On Thu, 16 May 2002 08:31:09 +0200, "Peter" <no_spam@no.where> wrote:

> [...]
>Denne koster 910 med afspilleren, som jeg ikke har brug for.
>Dvs. at selve IDE-drevet må være væsentligt billigere som løskøb.

Prøv Google og søg på : compact flash IDE
Så dukker der adskillige op. Dem jeg lige
kikkede på kostede omkring 500 + porto

( og så kommer der jo også told på ved
køb uden for EU så det er sgu nok billigere
at købe en mp3 afspiller )

Mvh Mogens