Select af bestemte poster
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 15-05-02 12:13

Hej

Er der nogen, der kan give mig et bud på hvordan jeg nemt gør følgende:

SELECT * FROM tabel WHERE id = 1, 2, 7, 12, 45

Jeg vil altså have udskrevet de 5 poster, der har id 1, 2, 7, 12, 45.

På forhånd tak for hjælpen
/Jeppe

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 12:15

"Jeppe Vesterbæk" <jeppeojeppe_ingenspamtak_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:abtfsq$i80$1@sunsite.dk...
> Er der nogen, der kan give mig et bud på hvordan jeg nemt gør følgende:
> SELECT * FROM tabel WHERE id = 1, 2, 7, 12, 45

SELECT * FROM tabel WHERE id IN (1,2,7,12,45)

--
Jakob Andersen

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 15-05-02 12:19

Hej Jakob

> SELECT * FROM tabel WHERE id IN (1,2,7,12,45)
Mange tak for det hurtige svar. Kan samme metode bruges ved DELETE?

vh Jeppe

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 12:21

"Jeppe Vesterbæk" <jeppeojeppe_ingenspamtak_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:abtg6g$jmi$1@sunsite.dk...
> Mange tak for det hurtige svar. Kan samme metode bruges ved DELETE?

Ja:

DELETE FROM tabel WHERE id IN (1,2,7,12,45)

--
Jakob Andersen

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 15-05-02 12:23

> Ja:
>
> DELETE FROM tabel WHERE id IN (1,2,7,12,45)

Jamen det er jo slet ikke så svært endda....

Takker og bukker igen... (-:

vh Jeppe