Tseng 4000 ISA og Redhat 7.3
Fra : [5000] Trespasser

Dato : 15-05-02 09:58

Hej

Jeg havde tidligere en Redhat 7.1 kørende med et Tseng 4000 ISA grafikkort.
Der var ikke nogen problemer med det. Efter jeg har skiftet til Redhat 7.3
(pga. nogle småfejl, som man som newbie skal lære af) kan jeg ikke få
startet X op.
Vi Xconfigurator har jeg valgt det rigtige grafikkort med rigtige mængde ram
(og jeg har prøvet med mindre ram) 8 bit farver og 320x200 i opløsning får
jeg denne fejl:
Fatal IO error 104

Tilligemed står der i alt den tekst der bliver spyttet ud bagefter: no
screens found.
Jeg kan i XFree86.0.log læse at den forsøger med PCI-scan; men at dette ikke
lykkdes. Tror den mit grafikkort er PCI eller er det noget standard den
forsøger ?

Maskinen er:
IBM 320 Server
Dual Pentium 200