Rehab 2002
Fra : Annika Pedersen

Dato : 15-05-02 08:48

Vil høre om nogle har været afsted til Rehab 2002, og om der var nogle
specielle interessante emner??

Kan desværre ikke selv komme derned med kæresten, da turen tager en del tid,
og han har sidste uge i skolen for i år inden eksamen (ævs - kunne ellers
være der var inspiration til nogle af hans nye projekter i ting til
mig/handikappede)

--
Annika Pedersen
<http://annika.dk>

Fra : Leonard

Dato : 16-05-02 10:23

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> skrev:

>Vil høre om nogle har været afsted til Rehab 2002, og om der var nogle
>specielle interessante emner??

Masser, indenfor hvilke områder tænker du?
Jeg har set på nye manuelle kørestole, der kan lidt mere,
jeg har set på badekar med døre i, så de er til at komme ind i,
jeg har set på skistave,
jeg har set på skovle til kørestolsbrugere,
jeg set bodypainting,
jeg har set på en gokart m. håndbetjening,
jeg har set heste,
og så har jeg set forsiderne af RYKs nye bøger til rygmarvsskadede og
det nye logo,
jeg har mødt en masse mennesker, bl.a. Lotte og Karsten herfra.

Jeg synes dit spørgsmål er lidt meget bredt stillet, der er jo næsten
alt på den messe.
Og bor du ikke i Herning?
- det er ikke ret langt fra Fredericia ...

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i RYK
http://ryk.dk

Fra : Annika Pedersen

Dato : 16-05-02 16:29

> Jeg synes dit spørgsmål er lidt meget bredt stillet, der er jo næsten
> alt på den messe.

Jubiiii.... Jeg kom derned idag alligevel - men fik desværre ikke hilst på
Lotte, som jeg ellers fornemmer stod ved Handi-Info ;=)

Ja, der er ikke mere end lidt over en time til fredericia, men med
offentlige transportmidler, og alene er det ikke mig (kæresten pjækkede fra
den ene sølle undervisningstime de skulle have idag)

De ting der fangede mest var den elektriske cykel til påsætning på kørestol,
og som (heldigvis) var ret støjsvag.
Derudover var der elektonisk nøgle, som var en der blev studeret.
Badekaret med døren er helt sikkert en mindre drøm (hey... glemte da at få
"noget" på den)
Ja, og så det måske "klassiske" - da jeg har en kontorstol på prøve (bruger
jeg istedet for kørestol indenfor) måtte jeg lige hen og studere standen fra
firmaet, og høre vedr. ændringer osv.

Ja, det var bredt stillet, men måske der var noget der var for meget et
must, så man skulle derned.

--
Annika Pedersen
<http://annika.dk>

Fra : Lotte M

Dato : 16-05-02 18:11

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> skrev :

> Jubiiii.... Jeg kom derned idag alligevel

Godt!

> - men fik desværre ikke hilst på Lotte, som jeg ellers fornemmer stod
> ved Handi-Info ;=)

Tsk - ja, jeg fik tilbudt et hjørne i en stand, men jeg var der nu ikke
ret meget - jeg skal jo ikke sælge noget

De seneste 2 år har vi aftalt en mødedag her i gruppen, det fik vi ikke
gjort i år, kanske vi skal prøve igen til næste år... Det er sjovt at få hilst på
hinanden, selv om omgivelserne på messen ikke er til de dybe samtaler.

> Ja, der er ikke mere end lidt over en time til fredericia, men med
> offentlige transportmidler, og alene er det ikke mig (kæresten pjækkede fra
> den ene sølle undervisningstime de skulle have idag)

En rigtig hyggetur - det er da ikke ringe - godt du fik valuta for dine
anstrengelser.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Lotte M

Dato : 16-05-02 18:11

Fra : Lotte M

Dato : 16-05-02 18:11

Fra : Lotte M

Dato : 16-05-02 14:31

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev :
> [...]

Jeg har været afsted i 2 dage - pyha, hvor er jeg øm i bagen og i
mine kæber :-/

> Jeg har set på nye manuelle kørestole, der kan lidt mere,

Jeg så en el-stol, hvor man kan komme fra liggende stilling til
ståfunkrion i samme stol og en anden, hvor sædet kan drejes,
så stolen kan bruges både for- og baghjulstrukket.

> jeg har set på badekar med døre i, så de er til at komme ind i,

Øv - det gik jeg glip af!

> jeg har set på skistave,
> jeg har set på skovle til kørestolsbrugere,

- hvert år er jeg blevet overrasket over /hvor/ mange ting der
findes - selv i år fik jeg ikke set det hele....

> jeg set bodypainting,

Vi vil se billeder

> jeg har set på en gokart m. håndbetjening,

Den så jeg også!

> jeg har set heste,

Me2

> og så har jeg set forsiderne af RYKs nye bøger til rygmarvsskadede og
> det nye logo,

Me2 - bøgerne ser /meget/ interessante ud - med meget smukke fotos,
som jeg håber bliver trykt som plakater....

> jeg har mødt en masse mennesker, bl.a. Lotte og Karsten herfra.

Ja, tak for sidst! Jeg løb desuden ind i Ulla & Karl Ejnar og Robert
& Lisbet - desværre var der som sædvanlig for lidt tid til snak, men
hyggeligt var det!

På DSI's stand kunne man i år prøve et handicap - mine hjælpere fik
"fornøjelsen" af at prøve en elstol og forflytning fra stol til seng med
kran og jeg fik en god snak med en blind fyr, der demonstrerede en
tale-browser - det var ret lærerigt!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Lotte M

Dato : 16-05-02 14:31

> [...]

- hvert år er jeg blevet overrasket over /hvor/ mange ting der
findes - selv i år fik jeg ikke set det hele....

Vi vil se billeder

> jeg har set på en gokart m. håndbetjening,

Den så jeg også!

> jeg har set heste,

Me2

Fra : Lotte M

Dato : 16-05-02 14:31

> [...]

- hvert år er jeg blevet overrasket over /hvor/ mange ting der
findes - selv i år fik jeg ikke set det hele....

Vi vil se billeder

> jeg har set på en gokart m. håndbetjening,

Den så jeg også!

> jeg har set heste,

Me2

Fra : Lotte M

Dato : 16-05-02 14:31

> [...]

- hvert år er jeg blevet overrasket over /hvor/ mange ting der
findes - selv i år fik jeg ikke set det hele....

Vi vil se billeder

> jeg har set på en gokart m. håndbetjening,

Den så jeg også!

> jeg har set heste,

Me2

Fra : Lotte M

Dato : 16-05-02 14:31

> [...]

- hvert år er jeg blevet overrasket over /hvor/ mange ting der
findes - selv i år fik jeg ikke set det hele....

Vi vil se billeder

> jeg har set på en gokart m. håndbetjening,

Den så jeg også!

> jeg har set heste,

Me2