Tilde - orm - IGEN !
Fra : AEK

Dato : 15-05-02 07:24

Hejsa !

Har lige brug for at læsse af .........
Jeg aner efterhånden ikke mine levende råd !

Efter kuren mod spoleorm, er Tilde begyndt at vokse - i en alder af 9 mdr.
Samt hendes pels er blevet mere blank.

Det er jo alt sammen fint - INDTIL i morges !!!!!!!
Så var der orm , IGEN !

Ringer til dyrlægen, taler med en ass.
Hun vil tale med dyrlægen om det, så snart han dukker op.

Hendes , umiddelbare , bud er , at Tilde har været inficeret med så MANGE
orm, at de alle ikke er slået ihjel.
Derfor skal hun igennem en kur mere, magen til den sidste , mod spoleorm.

Fuck, hvor er jeg træt af orm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er MEGET omhyggelig med skåle, vask , bakke - you name it.......
Tøsen & Oscar har ingen orm.

Havde lige brug for at komme af med noget vrede og frustration.

Hilsen
Anya & Tilde ( Som IGEN skal på " kur " ).

---------------
Denne mail er chekket af NAV2002 .

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-05-02 08:28

"AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
..

> [...]
MANGE
> orm, at de alle ikke er slået ihjel.
> Derfor skal hun igennem en kur mere, magen til den sidste , mod

Har du fået tjekket for Bændelorm også ... men ass. kan meget vel have
ret . .har selv med både hund og kat været udsat for at skulle give
ormekur flere gange ...

> Tøsen & Oscar har ingen orm.

Hvor præcis ved du det fra??? har du afleveret afføringsprøve fra
dem?? hvis kattene spiser eller drikker af samme skåle og har
nærkontakt med hinanden og bruger samme kattebakke er jeg næsten
sikker på at de alle 3 har orm ... og jeg plejer hvis der
undtagelsesvis er orm hos enten vovse eller katte at behandle både
hunde og katte med en bredspektret ormekur ...

Nå det var bare min mening tilgiv jeg blandede mig

Smil fra Ami

Fra : AEK

Dato : 15-05-02 08:57

Hej Ami !
Fint, at du svarer og stiller spørgsmålstegn.

Har nu talt med dyrlægen.
De skal alle 3 på spoleorms kur igen.

Deres bud er stadig , at Tilde har været smækfyldt med dem - surt, men godt,
at det kan behandles.

/ Anya.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-05-02 10:57

"AEK" <5678@jubiipost.dk> writes:

> Efter kuren mod spoleorm, er Tilde begyndt at vokse - i en alder af 9 mdr.
> Samt hendes pels er blevet mere blank.

Æv nu var der jo lige lys forude..

Stort trøstespinbrum fra Melissa

> Hilsen
> Anya & Tilde ( Som IGEN skal på " kur " ).

HÅber at det er slut efter denne gang..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : AEK

Dato : 15-05-02 11:39

> HÅber at det er slut efter denne gang..

Det håber JEG også...*S*
På en måde har jeg dårlig samvittighed : Kunne jeg have gjort noget
anderledes m.m.
Jeg ved godt, at vi har gjort alt , hvad der stod i vores magt for hjælpe
hende.

MEN tanken om, at hun nok har gået med et væld af orm i sig - det er
skrækkeligt synd for Tildepigen.
En veninde, som vi har fået Tilde af , er glad for , at det netop var OS,
der fik hende.
For tænk, hvis det havde været nogle som var ligeglad med
sundheden..........

Manden er på øvelse. Ringede til ham, da jeg havde fundet orm.
Der gik max. ½ time, så ringede han liiiiiiige for at høre , hvad dyrlægen
havde sagt....mænd....*G*

Hilsen
Anya - Som er så FOBANDET træt af orm !!!!!!!!!!!!

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-05-02 12:31

> [...]

> anderledes m.m.
> Jeg ved godt, at vi har gjort alt , hvad der stod i vores magt for hjælpe

Jamen hvis i/du har fulgt dyrlægens anbefalinger som sikkert har været
2 x behandling med indtil 2 ugers mellemrum. Så bør du jo ikke have
det dårligt..
Jaja det er jo nemt nok at skrive, for det er jo vore kære små og mon
ikke vi allesammen stiller os spørgsmålet om vi kunne gøre noget bedre
mindst en gang om dagen...;-D

> [...]
> der fik hende.
> For tænk, hvis det havde været nogle som var ligeglad med

Ja det er bestemt synd for Tilde, men så er hun jo heldig at bo hos
jer. Og lige så heldigt er det at hun ikke er færdig med at vokse
endnu, så hun har en god chance for at blive en stor mitter..

> Manden er på øvelse. Ringede til ham, da jeg havde fundet orm.
> Der gik max. ½ time, så ringede han liiiiiiige for at høre , hvad dyrlægen
> havde sagt....mænd....*G*

Ja det er lige som med katte, umulige at leve sammen med og umulige at
leve uden *GGG* (Og tror du da at kvinder er nemmere at have med at gøre...)

> Hilsen
> Anya - Som er så FOBANDET træt af orm !!!!!!!!!!!!

Nu må det også være slut med dem snart, måske skulle du spørge
dyrlægen om det smarte i at gentage behandlingen mere end 2 gange, så
i er sikre på at få udryddet alle stadier...

Fra : Birgitte

Dato : 15-05-02 12:45

Hej Anya
Stakkels Tilde, det er bare træls at slås med orm.
Derfor giver jeg altid mine katte Drontal det tager nemlig alle slags orm.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 15-05-02 14:16

Hejsa,
lige et generelt spørgsmål. Hvordan opdager man at ens katte har orm hvis
det er udekatte og ikke bruger ens kattebakke mere?
Og Anya, jeg håber du får bugt med ormene denne gang.
Mvh
Vibeke J

Fra : Bente Jepsen

Dato : 15-05-02 18:27

> lige et generelt spørgsmål. Hvordan opdager man at ens katte har orm
hvis
> det er udekatte og ikke bruger ens kattebakke mere?

Vi har haft problemer med spolorm da vi fik vores Søster, som
forhutlet killing
på ca. 6-7 uger, fyldt med lopper og orm.

Hun fik med det samme kur mod både lopperne og både spol- og bændel-
orm. Da der var gået et par mdr. kastede hun spolorm op, og fik så kur
igen.
Da der var gået et par mdr. kastede hun spolorm op og fik kur igen, så
havde
vi kontakt til dyrlægen, og fik undersøgt en afføringsprøve, som viste
"ingen
æg eller orm", så troede vi den hellige grav var velbevaret, men, men,
men
da der var gået et par mdr. til kastede hun igen spolorm op. Efter den
sidste
kur var de så væk, men det havde også været en langvarig proces.

Det skal lige tilføjes, at de to andre også blev behandlet hver gang.
Jeg kan desværre ikke huske hvad det var for et produkt vi brugte
første gang
og hvilket vi gik over til efter anbefaling af dyrlægen, men hun mente
det kunne
være fordi ormene havde været resistente overfor det første præparat.

Venlig hilsen
Bente

Fra : AEK

Dato : 15-05-02 19:14

Hej Bente !

Det er også noget af en drøj tur, I har været igennem med Søster.

De første par gange ell. 3 fik de alle alm. ormekur.
Sidste gang var det Drontal, og det er det også denne gang.

Men det er da uhyggeligt, så sejlivet de er !!!!

Du skriver , at Søster har kastet ormene op.
Vi har haft Tilde i 6 mdr. , i den tid har hun kastet op en gang, der var
ingenting med. Jeg finder det til gengæld i aff.

Jeg håber & krydser fingre for, at det nu er SIDSTE omgang...hmmmm.

/ Anya. ( Som næsten har fået orme fobi ! ).