FireWire harddisk
Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 15-05-02 06:29

Jeg er på jagt efter en FireWire harddisk, der kan trække strømmen fra
FireWire kortet. Jeg ved de findes, men på edbpriser.dk kan jeg kun finde
maxtor diske, der mig bekendt alle har ekstern strømforsyning (og sådan en
gider jeg ikke slæbe rundt på - I mine øjne tager det lidt af fidusen af
FireWire diske)

Nogle forslag til forhandler, mærker osv.

Mvh.
Kåre Rasmussen

Fra : Brian Hansen

Dato : 15-05-02 08:40

"Kåre Rasmussen" <kmra99-NOSPAM-@i4.auc.dk> wrote in message
> [...]
> gider jeg ikke slæbe rundt på - I mine øjne tager det lidt af fidusen af

Jeg mener at computerstore.dk har nogen med 2.5" diske.

Brian

Fra : Peter_Gimm

Dato : 15-05-02 09:34

Der er sikkert flere mærker - men LaCie og VST laver de små 2½ tommer
diske, der ikke behøver ekstern strøm. = 1

http://www.kandu.dk/

Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-05-02 09:01

kmra99-NOSPAM-@i4.auc.dk writes:
Nogle forslag til forhandler, mærker osv.

Vi har for nylig købt en LaCie pocketsize, som vi er glade for. Den fås
bl.a. hos www.macxpress.dk (se under harddiske > Firewire pocketsize).

Mvh Ben

Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 15-05-02 10:55

"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> wrote in message
> [...]
> Nogle forslag til forhandler, mærker osv.
>
> Vi har for nylig købt en LaCie pocketsize, som vi er glade for. Den fås

Lige et spørgsmål, som jeg er blevet i tvivl om. Er det muligt at overfører
data til en firewire disk fra en pc´er - og så hente disse data fra en mac.
Eller sagt på en anden måde kører en firewiredisk med et bestemt filsystem
som fat,fat32,ntfs,ext2 eller lign. eller styre firewirekontrolleren det?

Mvh.
Kåre

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 15-05-02 11:06

Hejsa,

> Jeg er på jagt efter en FireWire harddisk, der kan trække strømmen fra
> FireWire kortet.

I den forbindelse: Jeg synes at have set kombinerede FireWire /
USB2.0-diske....altså hvor man kunne benytte begge interface til samme
disk... men hvor dælen har jeg set det???

Mvh,

/Kasper

Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-05-02 11:54

> [...]
>som fat,fat32,ntfs,ext2 eller lign. eller styre firewirekontrolleren det?

Disken kører det filsystem, som du formaterer den med. Mac'er kan normalt
læse pc-formaterede disketter, men hvordan det forholder sig med en
fat-formateret harddisk, ved jeg faktisk ikke. Du kan selv undersøge sagen
www.macwindows.com eller spørge i dk.edb.mac, hvor der helt sikkert er
nogen, der ved det.

Mvh Ben

Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-05-02 11:54

kasper@doek.dk writes:
>I den forbindelse: Jeg synes at have set kombinerede FireWire /
>USB2.0-diske....altså hvor man kunne benytte begge interface til samme
>disk... men hvor dælen har jeg set det???

De nye LaCie pocketsize har både firewire og USB2

Mvh Ben