bedste GPS ?
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-05-02 04:05

Ohoj i gruppen.
Har nogen erfaringer med Garmin GPS'er 128 og 152 ?
Hvilken synes du bedst om ?
Evt. andet fabrikat ?
MVH.
Karl Erik.

Fra : Lars Andersen

Dato : 15-05-02 07:47

Karl Erik Christensen <karlerik@_nospam_edbnoerden.dk> skrev:
> Ohoj i gruppen.
> Har nogen erfaringer med Garmin GPS'er 128 og 152 ?
> Hvilken synes du bedst om ?
> Evt. andet fabrikat ?
> MVH.
> Karl Erik.

For år tilbage havde jeg forløberen for 128'eren og var meget glad for
den. Den kan grundlæggende hvad man har brug for, er let at betjene og
til en fornuftig pris. Den blev solgt med båden og senere anskaffede
jeg en GPS12, som fungerer helt på samme måde, blot med et noget lille
display. Efter tyveri af denne besluttede jeg mig for 152, som jeg
netop har installeret. Vant til de andre, havde jeg faktisk noget bøvl
med at forstå 152'erens betjening, men har vist tjek på det nu. Den
har flere menu'er, flere opsætningsmuligheder, altså muligheder for at
bestemme hvilke oplysninger skærmens skal vise på de enkelte sider,
tallenes størrelse (2 forskellige), og så har skærmen bedre opløsning
og er altså pænere at se på. Min konklusion er foreløbig at 152 er
lidt mere besværlig at betjene, men måske er det fordi jeg havde lært
de andre først.
v.h. Lars A.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 15-05-02 15:48

Vurderet på prissætningen i USA, så er der meget der tyder på at 128 snart
går ud og afløses 100% af 152'eren.

Bjarke

Fra : Willy B. Stellander

Dato : 02-07-02 06:46

hej Karl Erik.
Har du overvejet "Captains First Mate", Software til computeren ombord. jeg
er i besiddelse af dette software som er helt fantastisk.
MVH
Willy
tabinay@hotmail.com