Passiv køling på en Pentium 120mhz ?
Fra : Jeppe Ladefoged [ICQ~

Dato : 14-05-02 22:54

Kan man tillade sig at sætte en stor køleplade på en Pentium 120mhz uden at
sætte en blæser på?
Jeg er ved at sætte en computer ud i bilen til at spille mp3'er på og jeg
vil helst nøjes med en blæser i kabinettet og ikke mere.

Der sidder allerede en lille kobber køleplade på med en lille blæser.
Man skal jo også lige tage hensyn til at bilen bliver varm til sommer.

Hvad vil der egentlig ske hvis den bliver for varm? Går den bare kold eller
brænder den sammen?

/*
Jeppe Ladefoged
j.ladefoged@lundbergvest.dk
www.underflow.dk
*/

Fra : Martin Østerberg

Dato : 15-05-02 00:37

On Tue, 14 May 2002 23:54:16 +0200 skrev "Jeppe Ladefoged [ICQ:
48978334]" <j.ladefoged@lundbergvest.dk> ...:

>Kan man tillade sig at sætte en stor køleplade på en Pentium 120mhz uden at
>sætte en blæser på?

Det vil jeg gætte på du kan, havde selv en gang en 233 Mhz Compaq
deskpro med en monster køleplade, det virkede o.k.

>Jeg er ved at sætte en computer ud i bilen til at spille mp3'er på og jeg
>vil helst nøjes med en blæser i kabinettet og ikke mere.

Hvad med at kigge efter en dedikeret MP3 afspiller ?
De findes til biler og koster omkring 5.000 kr

> [...]
>
>Hvad vil der egentlig ske hvis den bliver for varm? Går den bare kold eller

Hehe...kold går den næppe...du risikerer i værste fald at brænde den
af på en rigtig varm sommerdag, og i bedste fald vil den bare stoppe
med at virke før den bliver kold nok. Jeg ville derimod nok være mere
bekymret over strømforsyningen, som jeg læser dit indlæg, skal du jo
have 220 v, dyrt med en stabil strømforsyning, og muligvis en større
fare for dit projekt...

Martin

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-05-02 10:59

> [...]
> bekymret over strømforsyningen, som jeg læser dit indlæg, skal du jo
> have 220 v, dyrt med en stabil strømforsyning, og muligvis en større

Mon ikke han vil drive den fra bilens batteri? Jeg husker da tilbage i
90'erne da en kammerat kørte sin Amiga 1200 på et bilbatteri. Det var jo så
NÆSTEN en bærbar!

mvh
Kim Jensen

Fra : Jeppe Ladefoged [ICQ~

Dato : 15-05-02 13:17

Jeg køber en 14 > 12 og 5 volt strømforsyning. Den er hundedyr, men så ved
jeg også at den virker ;)

Desuden kan jeg lave projektet for under 2500,-, det er samme pris som en
billig autoradio, der kan spille mp3'er.

--

/*

Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-05-02 20:25

"Jeppe Ladefoged [ICQ: 48978334]" <j.ladefoged@lundbergvest.dk> skrev i en
meddelelse news:3ce2514d$0$11907$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Desuden kan jeg lave projektet for under 2500,-, det er samme pris som en
> billig autoradio, der kan spille mp3'er.

Der er sikkert flere der, som jeg, er ganske interesseret i at høre om dit
layout
mht interface, programmel, medie osv

/Henning, Sydfyn.

Fra : Jeppe Ladefoged [ICQ~

Dato : 16-05-02 21:00

Når det hele er færdigt, eller i hvert fald når den er i bilen, laver jeg
selvfølgelig en hjemmeside hvor i kan se det hele.
Jeg får nok et LCD til den i weekenden og hvis jeg får det til at virke
køber jeg de sidste komponenter.

/*

Fra : Jeppe Ladefoged [ICQ~

Dato : 16-05-02 21:51

Jeg har lavet en lille sektion på min hjemmeside om mit projekt.
Min server kan godt være lidt ustabil pga omkonfigurering af netværk.

/*