At tabe sig lidt på maven
Fra : Nocturno Culto

Dato : 14-05-02 21:53

Jeg er ikke overvægtig, men har alligevel et par kilo for meget på maven -
det er nok ikke mere end højest 2 kilo det drejer sig om. Hvordan kan jeg
nemmest komme af med dem, så maven bliver flad ?

--
Nocturno Culto
http://www.jesspar.dk/

Fra : john-pilely

Dato : 15-05-02 05:28

Mavebøjninger evt. callanetics (statiske muskeløvelser), de virker !!!!!!!!!!!

Hilsen Sanne

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 15-05-02 08:33

Hej John!

Du ville måske have fået lidt flere svar i dk.heldbred.slank - men fred med
det

Det er så vidt vides genetisk bestemt hvor man først smider fedtet, når man
taber sig. Dette kan ikke ændres ved at lave f.eks. maveøvelser. Det kan
styrke muskulaturen, og gøre musklerne mere synlige. Men fedtet forsvinder
ikke den vej.

Hvis du vil tabe dig, også selv om det kun er 2 kg, skal du forbrænde mere
energi end du indtager. Så simpelt er det. Hvis du er heldig ryger fedtet på
maven først, hvis du er uheldig skal du smide noget mere end 2 kg. før de 2
kg. på maven forsvinder

Hvordan man bedst taber sig er jo et godt spørgsmål, et ultrakort svar kunne
være:

Den bedste måde at tabe sig lidt på afhænger af hvad du synes er sjovest -
løb, svømning, cykling, gåture og lign. for bare at nævne noget. Du kan
selvfølgelig også skære ned på dit kalorieindtag, eller kombinere en øget
forbrænding med et nedsat kalorieindtag. Styrketræning giver en øget
hvileforbrænding og kan derfor på lidt længere sigt være en god måde at tabe
sig på.

Når det er sagt, så prøv at kigge lidt rundt i dk.helbred.slank - der kan du
finde en masse gode forslag.

mvh

Jens
--
Fjern PHP i min mailadresse hvis du vil skrive direkte til mig :)

Fra : john-pilely

Dato : 16-05-02 06:06

Hejsa !

Jeg kan kun bekræfte at callanetics øvelser generelt har været med til at jeg kan opnå
at forme min figur som jeg gerne vil have at den skal se ud. Det kan godt være at det er fordi
at jeg er almindelig slank, men er min mave el. ende begyndt at bule lidt kan jeg stramme op
på musklerne således at maven ser meget fladere ud. Faktisk gik jeg en str. ned i bukser efter ca.
at have dyrket øvelserne ½ time pr. dag i en mdr. - uden at tabe mig et gram...............

Hilsen Sanne

Fra : izeqb

Dato : 17-05-02 15:19

Hvad er callanetics øvelser?

// hjalte

Fra : mrx

Dato : 16-05-02 15:27

On Wed, 15 May 2002 09:32:31 +0200, "Jens Myrup Pedersen"
<jensPHP@control.auc.dk> wrotd:

> [...]
>forbrænding med et nedsat kalorieindtag. Styrketræning giver en øget
>hvileforbrænding og kan derfor på lidt længere sigt være en god måde at tabe

,,,,,,,,,det vil tage mange år at tabe sig af styrketræning det ved
jeg , det giver ikke nogen fedtforbrænding ! men ellers har du jo ret
i alt det andet du skriver ! og den eneste måde er at dyrke motion
HVER dag de dovne der kun gør det 3 gange om ugen venter også 3 gange
så lang tid før de ser resultater

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 17-05-02 07:38

> [...]
> i alt det andet du skriver ! og den eneste måde er at dyrke motion
> HVER dag de dovne der kun gør det 3 gange om ugen venter også 3 gange

...... og netop derfor skriver jeg at det virker på lidt længere sigt (og nu
gider jeg ikke fluekneppe om ordet lidt ). Og jeg tror nu ikke der
nødvendigvis skal mange år til! Men, okay, perspektivet er nok længere end
bare nogle måneder.

Men jeg har selv haft stor glæde af det - og netop hvileforbrændingen er en
god, varig faktor. Især hvis man ikke OVERkompenserer ved at spise meget.
Men så kan man jo altid bruge kikskager til at stoppe appetitten (de mætter
meget i forhold til hvor meget energi de indeholder).

Der er heller ikke nogen der siger, at man ikke kan kombinere vægttræning
med kredsløbstræning. Det er der rigtigt mange der gør med gode resultater.

Nu er spørgsmålet jo igen, hvad målet er. Hvis målet er perfekt defineret
6-pack selv når man ikke spænder musklerne, så skal man af natur været meget
rippet eller ekstremt disciplineret for at det kan opnås alene ved
styrketræning. Selv om jeg træner (fornuftigt) næsten hver dag, så er det
altså noget der kommer frem i de perioder hvor jeg dyrker konditionstræning
2 gange om dagen, styrketræning 5-6 gange om ugen og i øvrigt spiser meget
velovervejet. Og det er altså svært at passe ind i et normalt liv. Men jeg
opfattede nu heller ikke spørgsmålet her som om at DET var målet.

En sidste pointe:
Jeg mener at det allervigtigste er, at man synes det er sjovt, det man
laver. Hvis man synes det er rart med en løbetur hver morgen eller aften, så
gør det! Hvis man vil spille Squash, så gør det, og hvis man vil pumpe jern,
så gør det! Og kombinér og variér så meget som muligt. Hvis man først kører
sur i sin træning, så er det den sikre vej til ikke at opnå gode resultater.
Og samtidig er det altså træls at bruge sin tid på noget, der hænger en
langt ud ad halsen

mvh

Jens

--
Fjern PHP i min mailadresse hvis du vil skrive direkte til mig :)

Fra : mrx:-)

Dato : 16-05-02 15:23

On Wed, 15 May 2002 06:28:19 +0200, "john-pilely"
<john-pilely@post.tele.dk> wrotd:

>Mavebøjninger evt. callanetics (statiske muskeløvelser), de virker !!!!!!!!!!!
>
>Hilsen Sanne

Det virker bare ikke hvis du ikke dyrker motion og spiser fedtfattigt
! jeg prøvede engang da jeg samtidig dyrkede styrketræning at få en
flad mave men der skete intet selv efter flere år med mavebøjninger !
fedet på maven er noget af det sidste man taber fordi det fra gammel
tid huskes af kroppen som et depot til dårlige tider ! den eneste måde
at slanke sig på maven er at spise fedtfattigt og dyrke meget hård
motion , og på den måde vil du også tabe dig på resten af kroppen
automatisk , der er ikke andre veje ! husk på at pigerne på mtv og i
musikvideoer med flade maver mange gange får maven redigeret på
computer så den ser godt ud ! selv allys røv bliver lavet mindre før
den færdige tvserie

Fra : Astrid

Dato : 16-05-02 17:50

"john-pilely" <john-pilely@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Mavebøjninger evt. callanetics (statiske muskeløvelser), de virker
>
> Hilsen Sanne

Men er det ikke forskelligt for mænd og kvinder, hvordan fedtet sidder på
mavsen? Og er det så ikke forskelligt hvordan man får det væk?

mvh astrid