Hvilket digitalt kamera?
Fra : Jannik Mariager

Dato : 14-05-02 20:24

Hej gruppe

Jeg skal på en længere rejse til USA og tænkte på at købe et digitalkamera
til rejsen. Hvad kan I anbefale til 3-4K. JEg ville gerne kunne maile
billeder hjem, og det skal helst ikke være for stort/tungt.

Jannik

Fra : Madsen

Dato : 14-05-02 20:38

Jannik Mariager skrev:

> [...]
> digitalkamera til rejsen. Hvad kan I anbefale til 3-4K. JEg ville
> gerne kunne maile billeder hjem, og det skal helst ikke være for

Prøv gruppen <news:dk.fritid.foto> Her er der bedre chance for at du
får den rette hjælp, da der sidder en masse mennesker med god erfaring
på området i den gruppe.

Madsen.

Fra : Axel

Dato : 14-05-02 20:37

On Tue, 14 May 2002 21:24:11 +0200, "Jannik Mariager"
<jannikm@get2net.dk> wrote:

> [...]
>til rejsen. Hvad kan I anbefale til 3-4K. JEg ville gerne kunne maile
>billeder hjem, og det skal helst ikke være for stort/tungt.

hej Jannik

køb det dog i USA, du kan nok spare mange penge
har engang købt et almindelig camera der over
det sparede jeg 6000kr på
mvh
Axel
Horsens

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 15-05-02 07:51

"Axel" <axel.sundien@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> hej Jannik
> køb det dog i USA, du kan nok spare mange penge
> har engang købt et almindelig camera der over
> det sparede jeg 6000kr på
---har engang købt---
Ja, der var engang, hvor også jeg fik noget for mine "slanter" derovre.
Men med den kunstig opskruede dollarkurs er det i dag nok en
mere tvivlsom affære. Det vil sikkert være en god ide, at undersøge
US-priserne grundigt forinden. Og så er der jo også lige den med
garantien.

Mvh
Bjarne

Fra : Peter Rinder

Dato : 14-05-02 21:21

> Jeg skal på en længere rejse til USA og tænkte på at købe et digitalkamera
> til rejsen. Hvad kan I anbefale til 3-4K. JEg ville gerne kunne maile
> billeder hjem, og det skal helst ikke være for stort/tungt.

Jeg ville kigge på et af Canons Digital Ixus.
De er både små og tager enormt gode billeder.

/Peter

Fra : René Jensen

Dato : 15-05-02 17:50

Jannik Mariager wrote:
> Jeg skal på en længere rejse til USA og tænkte på at købe et digitalkamera
> til rejsen. Hvad kan I anbefale til 3-4K. JEg ville gerne kunne maile
> billeder hjem, og det skal helst ikke være for stort/tungt.

Jeg vil først anbefalde dig et digitalt kamera, som min. har en
opløsning på 2.1megapixels, alt under er simpelhen ikke pengene værd.
Selv har jeg et Olympus C-2040ZOOM, som jeg er meget glad for. Det
kostede 4.495,- men da det var en model, som var på vej ud af markede,
smoothtalkede jeg forhandleren til at sælge det for 3.995,- ... jeg har
så investeret i et 64MB Smart Media card i stedet for det standard 8MB
kort, som fulgte med. Så det bliver til 128 billeder i 1600x1200 eller
306 billeder i 1024x768 opløsning.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : max

Dato : 16-05-02 18:24

> [...]
> til rejsen. Hvad kan I anbefale til 3-4K. JEg ville gerne kunne maile
> billeder hjem, og det skal helst ikke være for stort/tungt.

Hej Jannik.. Hvor er du heldig..
Du skal vide i forvejen hva du vil ha og hva det ska koste,
de tager røven på dig hvis du kommer uforberedt, men det er
billigt..
På den anden side er det ALTID en go ide at kende sit
kamera inden man drager afsted, garantien og servicen
herhjemme er osse en go ting at ha hvis det ærgelige skulle
ske, specielt på billigere kameraer som det du kigger efter..
Mange mærker har fundet ud af det er skide smart at lave
forskellige modeller til det europæiske og amerikanske marked,
eks har de fleste amerikanske udgaver af DV kameraer ind/ud,
mens de europæiske er blokkeret og kun har ud (DV udgange)..
Købte selv et pisse billigt Agfa CL20 på udsalg 700kr.1megapixel..
med et ekstra CF kort kom det op på 1000 kr og det er er dejligt
lille kamera, mere end rigeligt til billeder der skal mailes eller vises
på skærmen.. Men forbruget af batterier er ENORMT..
Der er to ting du skal checke inden du køber et digitalt kamera,
hvor meget batteri bruger den og hvor lang tid skal du vente mellem
hvert klick, det lyder måske ikke a noget, men det er der kvalitets
forskellen ligger, alle kameraer tager stort set ok billeder. Hvis der er
råd til et kamera med zoom, så er vidvinkelen det vigtigste, det der
svarer til mindst 28mm er en rigtig god ting, i den anden ende
betyder det ikke meget om den går til 85mm eller 135mm -
det kan ikke siges ofte nok vidvinkel, vidvinkel og atter vidvinkel..
Og ligegyldigt hvad de siger i butikken at 35mm er en god standart,
så skal du ikke tro på dem..
Så hva skal du vælge - aner det ikke - Men 1-2megapixel er
rigeligt, og de burde være på udsalg til langt under halv pris..
mvh max