Hjælp til forældre så de kan hjælpe deres ~
Fra : Simon Jakobsen

Dato : 14-05-02 14:33

Hej

- Jeg leder efter en side op nettet, hvor forældre kan læse om matematikkens
mysterier, således at jeg kan hjælp min børn. De går i 3 og 7 klasse, og jeg
må indrømme at det er nogle år siden at jeg gik ud af gymnasiet, så der er
nogle
ting jeg har svært ved at forklare dem.
- Er der nogle der nogle gode ider ?

Mvh

Simon

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-05-02 15:36

In an article of 14 May 2002 Simon Jakobsen wrote:

> - Er der nogle der nogle gode ider ?

Hvad med at læse - og forstå - børnenes matematikbøger?

Det store problem, som de fleste folk - hvad enten det er børn eller voksne
- ofte har, når det drejer sig om læsning af faglitteratur, er, at de ikke
bruger tilstrækkelig tid på også at forstå teksten.

--
Uffe Holst

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 14-05-02 18:28

Hej

- det var da et bud, men er der ikke nogle der kender et sted på nettet hvor
man kan hente lidt hjælp ?

Simon

Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 15-05-02 00:00

Måske kunne børnenes lærere hjælpe. Samarbejde skole-hjem efterlyses
næsten altid. Er det helt utænkeligt at lærerne kunne lave et lille
forældrekursus? Mon du ville være den eneste interesserede? Eller er det
måske en mulighed at tage et fjernundervisningskursus -
http://www.netskole.dk/undervisning/hovedmappe/ (ses bedst i MIE) de har
matematik på mange niveauer.
Venlig hilsen
Bente

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 15-05-02 20:42

Hej igen

- Det jeg mangler er bare, at når vi sidder med medianer, middeltal mm.
f.eks.
og vi/jeg ikke lige kan huske/forklare hvordan man skal gøre, og der i
matematik-
bogen ikke er vist nogle eksempler, da det nu bliver vist på tavlen, så
ville det være
rart at kunne smutte ind på en side på nette, se et eksempel, læse en
forklaring, og
med lidt held sige " Nåååe ja, der er da klart" og så komme videre til
aftensmaden....
- Svære var det ikke ment at de skulle være.....

Mvh

Simon, 9 i udvidet mat i 9 kl. for laaaangt tid siden

Fra : Ditte Roldborg

Dato : 15-05-02 23:40

Simon Jakobsen <simon-j@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> må indrømme at det er nogle år siden at jeg gik ud af gymnasiet, så der er

Hej Simon

Du har sikkert været vidt omkring og måske osse stødt på denne side, men
du får den lige:

http://www.uddannelseogjob.dk/lektie/brevkas.htm

Det er en side, hvor man kan stille spørgsmål om naturvidenskabelige og
matematiske emner. Man kan søge i spørgsmål eller selv stillle et. Måske
kan det bruges til et eller andet?

--
Mvh Ditte Roldborg

Fra : Tina

Dato : 16-05-02 09:33

"Simon Jakobsen" <simon-j@post7.tele.dk> skrev i
> [...]
jeg
> må indrømme at det er nogle år siden at jeg gik ud af gymnasiet, så der er

Hejsa

Kender du http://www.formel.dk ?

Det er en side, der omhandler bl.a. matematik på alle niveauer; hvor man har
mulighed for at stille spørgsmål, og få rimeligt hurtigt svar.

God fornøjelse med matematikkens mysterier
Mvh

Tina