Hvilket grafikkort?
Fra : Mikkel Steen Pederse~

Dato : 14-05-02 12:58

Hej.

Jeg står for at skulle købe et nyt grafikkort til min PIII 500 Mhz med 640
MB RAM. Jeg kører WinXP.

Har i forvejen Creative RIVA TNT og et Creative DRX3-kort til DVD-drevet.

Jeg bruger aldrig maskinen til 3D spil, men til kontorprogrammer,
lydbehandling og afspilning af DVD. Det er vigtigt for mig, at maskinen kan
vise et billede på skærmen, samtidig med den afspiller DVD på TV-out.

Jeg har kigget på følgende kort:

ATI Radeon 7500 og Matrox G550.

Hvad skal jeg vælge? Har du et bedre forslag i den prisklasse omkring 1000
kr?

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 14-05-02 15:44

Hej Mikkel.

Det er måske værd at tage med i dit valg, at Matrox G550 kører uden blæser -
ved ikke om Radeon gør det samme.

Fra : max

Dato : 14-05-02 17:14

> [...]
>
> ATI Radeon 7500 og Matrox G550.
>
> Hvad skal jeg vælge? Har du et bedre forslag i den prisklasse omkring 1000

Har selv lige købt Matrox 550, og det ser ud til at være ok, 2 skærme og det
hele.. Det har været Matrox speciale i mange år, så de ved vel hva de har
med
at gøre.. mvh max
PS.. 21" + 17" fungerer fint