Tvinge side ind i en ramme
Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-02-01 22:52

Jeg benytter et javascript til at tvinge en "løs" side ind i det
frameset den hører til:

<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>
<!--
if (top.location == self.location) {
top.location.href = "../frmsets/maincat.html"
}
-->
</SCRIPT>

I det aktuelle projekt inddeles siden i "index.html" i en smal menu
øverst og så et arbejdsareal nederst. Dette arbejdsareal inddeles i et
efterfølgende frameset i en lodret menu til venstre og resten til
præsentation af datadokumenter.

Et sådant datadokument skal ikke bare tvinges ind i det todelte
frameset, som det er en del af - næh, dette frameset skal også tvinges
ind i det overordnede frameset for at give mening, for ellers mangler
den smalle menu for oven. Forsøg på at sætte scriptet (selvfølgelig
med ændret sti) ind i det underordnede frameset, er mislykkedes. Kan
det virkelig ikke lade sig gøre?

Jeg har en ganske bestemt grund til at opdele det på den måde i to
trin, så forslag der ændrer på det, tror jeg ikke er interessante.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mickey

Dato : 06-02-01 23:19

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den smalle menu for oven. Forsøg på at sætte scriptet (selvfølgelig
> med ændret sti) ind i det underordnede frameset, er mislykkedes. Kan

Du kan vel lave noget i retning af

<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>
<!--
if (top.location == self.location) {
top.location.href = "../frmsets/maincat.html"
}
if (top.location == "frameset2.html") {
top.location.href = "../frmsets/maincat.html"
}

-->
</SCRIPT>

jeg ved ikke om det virker, men jeg tror det er noget i den retning du
skal ha fat i - altså, i de datafiler der er i frameset 2 ;)

--
Mickey

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-02-01 15:53