problemer med ældre computer
Fra : Jens S

Dato : 13-05-02 22:40

Hej NG

Jeg har en ældre computer (Asus P5A-B, AMD K6 333, GeForce 2MX200, Win 98 SE
DK), som jeg har nogle problemer med. Jeg er i gang med at geninstallere
windows 98 SE efter indkøb af ny (brugt) Harddisk og grafikkort. Jeg har
partitioneret og formatteret disken, og kopieret win98 installationsfilerne
over på c-drevet.

Når jeg starter installationen går den i stå i løbet af 5-10 minutter. Den
fryser simpelthen. Når jeg så genstarter og prøver at genoptage
installationen kommer der en fejlmeddelelse og installationen afbrydes. Det
er aldrig det samme sted at det går galt!!!

Jeg er ret sikker på det ikke er hardisken der er noget galt med. For det
første har jeg kørt scandisk adskillige gange uden problemer, og for det
andet har jeg prøvet med en anden harddisk med samme resultat.

Er der nogen der har et forslag til, hvad det kan være?

De bedste hilsner
Jens

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 14-05-02 07:34

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> andet har jeg prøvet med en anden harddisk med samme resultat.
>
> Er der nogen der har et forslag til, hvad det kan være?

Hvis du har et lille kabinet og/eller dårlig ventilation, kan det være et
varmeproblem. Prøv at køre med 'låget af', og kontroller samtidigt at alle
blæsere kører, og se om det pludseligt virker. Hvis det gør, må du finde ud
af at få bedre ventilation, hvis ikke... tjaaa... så er det ikke varme.

Havde selv problemet med et mini-tower, en overclocket P233@266 og 2
harddiske. Jeg borede 3x4cm huller i bunden af siden, hvorefter der kom flow
nok til at den blev stabil.

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 800 vitser!!!)

Fra : Leony

Dato : 14-05-02 08:46

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> partitioneret og formatteret disken, og kopieret win98
installationsfilerne
> over på c-drevet.

Har du prøvet at installere direkte fra Win 98 cd'en.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jens S

Dato : 14-05-02 10:59

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Har du prøvet at installere direkte fra Win 98 cd'en.

Ja, jeg har prøvet stort set hvad som helst, også at tage kabinettet af
(Peters forslag). Her til morgen lykkedes det faktisk at få installeret
win98 og lavet et ghostimage af systemet, men da jeg installerede
grafikdriver (Detonator) gik maskinen ned med et brag, og så var der
selvfølgelig fejl på ghostfilen!!!!!!!!!! Så nu er det forfra

Næste test må være at flytte Ram-klodsen over i et andet slot, og opdatere
BIOS. Jeg vender tilbage med resultatet senere.

Kan det være en defekt Ram-klods?

Tak for hjælpen
Jens

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 14-05-02 17:27

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev

> Næste test må være at flytte Ram-klodsen over i et andet slot, og opdatere
> BIOS. Jeg vender tilbage med resultatet senere.
>
> Kan det være en defekt Ram-klods?

Ja, men nu jeg tænker over det, har jeg oplevet en computer, der låste i tide
og utide på grund af defekt ram på et grafikkort. Prøv med et andet
grafikkort.

mvh
Peter

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-05-02 22:52

Chuke Mimergolf wrote:

> Ja, men nu jeg tænker over det, har jeg oplevet en computer, der
> låste i tide og utide på grund af defekt ram på et grafikkort. Prøv
> med et andet grafikkort.

Jeg har et Asus nVidia gforcekort liggende, der laver deb beskrevne fejl.

mvh
Henning

Fra : Jens S

Dato : 15-05-02 07:05

"Henning Præstegaard" <uncle@get2net.dk> wrote in message

> Jeg har et Asus nVidia gforcekort liggende, der laver deb beskrevne fejl.
>
> mvh
> Henning

Jeg har prøvet med andet grafikkort - uden held.

Jeg køber en ny Ram-klods idag og ser om det ikke skulle hjælpe.

Jens

Fra : Jens S

Dato : 15-05-02 16:07

> Jeg køber en ny Ram-klods idag og ser om det ikke skulle hjælpe.

Det var det der skulle til. 64 mb kingston PC100 ram, og så kører det som
smurt!!!!!!!

Tak for hjælpen alle.

Jens