maine coon i lejlighed??
Fra : Maria Humle

Dato : 14-05-02 00:31

Jeg har et lille spørgsmål. Kan maine coon katte godt holde ud at bo i
lejlighed uden mulighed for at komme udendørs? Jeg vil med glæde gå ture
med den i snor, men er det ikke synd at gi den smag for livet udenfor
når den nu skal være en indekat?

Lejligheden bliver en fireværelses så det er egentlig ikke mindre end et
lille hus, dog bare ingen have. Jeg sørger selvfølgelig for masser af
legetøj og klatre ting(dem der med huler etc.) og om et lille års tid
har jeg tænkt mig at anskaffe kat nr 2.

Ja jeg regner faktisk med at få katten snart jeg vil bare lige høre om
der er andre der har maine coons som ikke kommer ud....det er jo trods
alt en stor kat, men samtidig føler jeg ikke at jeg ka stole på, at folk
ikke ville stjæle min kat hvis den løb frit. Man får heller ikke så stor
fornøjelse af en udekat, man bekymrer sig meget, det gjorde jeg i hvert
fald, også selvom min kat kom hjem til mig i de 10 år hun levede!

MVH Maria

Fra : Birgitte

Dato : 14-05-02 01:31

Hej Maria
Nej det er ikke synd at holde kat/Maine Coon som 100% indekat.
Hvis den som killing aldrig har været ude, ved den ikke hvad den går glib
af.
Jeg kan fortælle dig, at min datter bor i en lille lejelighed på ca. 40 kvm
ialt, og hun har 2 Maine Coon, hvoraf den ene før har været udekat, men den
anden har aldrig været ude. Begge stortrives og når hun har dem med herud
til os,kommer de heller ud. Hende der før har været både udeog indekat, vil
slet ikke ud, så der har overhovedet ingen problemer været.
Du kan jo som det står skrevet i en af de andre tråde, lave dig en ramme som
sættes fast i vinduesrammen foran vinduet.
Hæfte tråd på, så kan du have vinduerne åbne, men kattene bliver ind, på den
måde kan der luftes rigtig godt i gennem, og kattene nyder den friske luft
og fuglefløjt.
Held og lykke.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 14-05-02 07:35

Hej Maria,

vi har også en Maine Coon (og en skovkat) i lejlighed, og det går fint.
Men jeg vil anbefale dig at få to katte med det samme, for jeg lover dig
at en enkelt kat kan lave forfærdelig mange ulykker hvis den keder sig
når den er alene! Jeg ved da at vores DAMP-barn af en Maine Coon ville
have det forfærdeligt med at være alene-indekat. Desuden er det nemmere
at få to katte samtidig end at skulle introducere kat nr. 2 efter et
år...

God fornøjelse!

/Pernille