MS Windows
briani 27239
Aktivation af XP
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-05-02 21:07

Hey

Hvor mange gange kan ens XP licens aktiveres?

Det er en XP Pro studieware

Fra : Leony

Dato : 14-05-02 10:57

> Hvor mange gange kan ens XP licens aktiveres?

Det er der vel forhåbentlig ikke en begrænsning på.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-05-02 16:59

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Det er der vel forhåbentlig ikke en begrænsning på.

Okey, For jeg har indstalleret den på min nyindkøbte "spare" bærbare.... Og
den skal jo aktiveres inden 30 dage. Hvis det er ulovligt osv.. Må jeg jo
bruge Windows SE, licensen som er påtrykt maskinen... (må man her bruge en
kopi cd-rom til at indstallere fra?) PC´en er købt yderes billigt, med tom
HD cd-roms osv. Men er altså påtrykt W98, SE licensen.

Kører ellers yderst godt på XP. Mangler dog lige 128 Ram (småting)

Fra : Leony

Dato : 15-05-02 14:57

> Okey, For jeg har indstalleret den på min nyindkøbte "spare" bærbare....
Og
> den skal jo aktiveres inden 30 dage. Hvis det er ulovligt osv.. Må jeg jo

Hvis du ikke har XP installeret på andre computere er det OK. Hvis du også
har din XP'en på din staionære så er det ikke OK.

Fra : Peter Binderup

Dato : 14-05-02 17:20

> Hvor mange gange kan ens XP licens aktiveres?
>
> Det er en XP Pro studieware

Lige så mange gange du vil, men kun på en PC ad gangen (med mindre du har en speciel licens aftale og den type aftale er ikke en
studyware)

/Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-05-02 19:16

"Peter Binderup" <binderup@hotmail.com> wrote in message

> Lige så mange gange du vil, men kun på en PC ad gangen (med mindre du har
en speciel licens aftale og den type aftale er ikke en
> studyware)

Aha. Men hvordan kan MS se at det er en anden PC?

For det er noget PIS, er ved at aktivere den og den siger:

According to Our records, the number of times you can activate Windows with
this product key has been exceeded. Please enter a different product key.

Der står på pakket "Don´t lose this Product key! You must use it every time
you install this software..."

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-02 08:47

Der laves en checksum på den hardware der er i computeren og den skal
stemme inden for en vis tolerance.
Lyder som om du har en piratkopi af windows eller af en eller anden
grund ofte udskifter store dele af hardwaren.

Fra : Simon Kamber

Dato : 15-05-02 12:22

On Tue, 14 May 2002 20:16:14 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Der står på pakket "Don´t lose this Product key! You must use it every time
>you install this software..."
Det lyder som om de ikke har registreret at du har fjernet den
tidligere installation. Ved ikke hvordan man kan få dem til det.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-02 21:42

> [...]

>Der står på pakket "Don´t lose this Product key! You must use it every time

Jeg har lige solgt min XP Pro til hende den gamle. Jeg er gået tilbage
til win2000. Da jeg installerede XP på hendes maskine kom den op med
ovenstående meddelelse. Jeg ringede skam bare til microsoft og fik en
total lang kode jeg skulle taste ind, og vups, så var den aktiveret.

Jeg sagde faktisk bare at jeg vist havde geninstalleret windows for
meget.

Mvh

Susan