Bøger eller noget om Aktiehandel?
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 06-02-01 21:54

Hej!

Jeg er meget interesseret i Aktiehandel, og er da også med i Aktiespillet...
Er der nogen bøger eller noget andet guf man kan læse, for at komme ind i
alt det her?

Mvh

Christian

Fra : Dann Pedersen

Dato : 06-02-01 22:24

"Christian Jørgensen" <gubbar@fnuck.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er meget interesseret i Aktiehandel, og er da også med i
Aktiespillet...
> Er der nogen bøger eller noget andet guf man kan læse, for at komme ind i
> alt det her?

Prøv at kigge på http://www.investeringsindex.dk/links/ under "Lær om
investering" og kig også på denne gruppes FAQ på
http://www.netafkast.dk/faq.htm .

Med venlig hilsen

DannPedersen
--
Besøg min private investeringsside på:
http://www.investeringsindex.dk

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 06-02-01 23:45

Tak - begge to!

Fra : Karsten Murning

Dato : 06-02-01 22:16

Hej Christian ...

Jeg har selv været meget interesseret, og var tilfædigvis på et kursus
hvor instruktøren havde skrevet en bog om aktiehandel. Jeg har selv
købt den, og jeg kan varmt anbefale den.

Bogen: Mogens Kirckhoff "Aktiehandel på nettet"

PS: Den er dog kun til aktier på KFX-index

karsten@murning.com

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 07-02-01 00:03

Check investeringsskolen på www.firstviewbank.com onsdag/torsdag.
Ellers findes der et hav af investeringskoler på Nettet. Unibank
sender dig gratis en lille rød bog og Danica har vist også en bog til
udlevering.
vh
Jørgen

Fra : Thomas Andersen

Dato : 07-02-01 07:54

Der ligger også en ganske udemærket begynderbog om aktier, på unibanks
hjemmeside. Bogen hedder "om at investere" og ligger til download i pdf.
format (Acrobat reader).

SE : http://www.unibank.dk

mvh Thomas

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 07-02-01 20:00

Kan foreslå dig at du starter med at melde dig ind i Dansk Aktionærforening.

De udsender dels et blad, men samtidig får du tilbud om at komme på en
aktieskole med "fysisk" undervisning samt til en række møder om aktier. De
holdes over hele landet.

Se evt. DAF's hjemmeside på www.shareholders.dk

Et godt råd er, at tingene ikke altid er som man umiddelbart ser dem. Der er
mange i systemet som meget gerne vil ordne dien pengesager og ikke mindst
tjene en god skilling på det.

Derfor er der al mulig god grund til selv at sætte sig ind i sagerne.

Med venlig hilsen
Bjarne Jensen
www.StockR8.dk

Fra : kim_strunge

Dato : 27-02-01 18:05

> [...]
>
>Christian
>
>Hvis du vil sætte dig ordentligt ind i aktiehandel bør du sætte dig ind i
både fundamental- og teknisk analyse.

Fundamental Analyse kan du lære meget om ved bare at diskutrere aktier med
andre.

Hvis du vil sætte dig ind i teknik kan jeg anbefale "Technical Analysis
Explained" af Martin J. Pring...

Bogen er vidst den eneste bog om TA der er oversat til dansk. Den hedder
"Teknisk Analyse" og jeg ved ikke om der er flere, men Henton havde på et
tidspunkt nogle til salg til 495 kr. + moms. Skriv og spørg på
henton@henton.dk

held og lykke

Mikael