Salg af egne værker
Fra : Louise Bruslund

Dato : 13-05-02 17:52

Hejsa

Jeg ved at nogle enkelte nu har været inde på min hjemmeside www.bruslund.dk
og se mine malerier.
Nu vil jeg gerne høre om der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg bedst
får dem solgt - og ikke mindst: hvordan jeg sætter en pris på dem.
Er der nogle fingerregler eller noget man kan gå efter?
Jeg synes det er så hamrende svært at vurdere hvad man kan forlange for sine
egne værker.
Hvordan gør man???

Hilsen Louise Bruslund

Fra : max

Dato : 13-05-02 20:21

> [...]
> Er der nogle fingerregler eller noget man kan gå efter?
> Jeg synes det er så hamrende svært at vurdere hvad man kan forlange for

Det er sku for deprimerende - fra nybegynder kunstner der søger sit ægte
ærlige udtryk til luder på 3 dage..
Glem det, du har heller ikke fattet en skid.. Penge kan du tjene mange
steder, prøv kunstforeninger, censurede udstillinger, dit website etc..
Der er kun en der kan sætte pris på dine værker, det er dig selv, du ved
hvad det er værd, så når jeg foreslår at du forærer dem væk til venner
og familie, så ska du seføli ikke følge mit råd, eller osse ska du
netop gøre det.. Dine billeder er fine, men du er sku for dum..
mvh max

Fra : steffen martin .dk

Dato : 14-05-02 19:32

"Louise Bruslund" <louise@bruslund.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg ved at nogle enkelte nu har været inde på min hjemmeside
www.bruslund.dk
> og se mine malerier.

Jeg har ihvertfald.

> Nu vil jeg gerne høre om der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg
bedst
> får dem solgt - og ikke mindst: hvordan jeg sætter en pris på dem.

Kommer...

> Er der nogle fingerregler eller noget man kan gå efter?

Nej. Selvfølgelig er der f.eks. størrelsen på et maleri. 2 x 2 m vil
givetvis koste mere end 12 x 12 cm :) Du er også nødt til at tænke på hvad
dit navn er værd (hvis overhovedet?)
Dine 20 x 20 cm akryl er nok ikke Asger Jørn pris, og alt mellem 150 og 500
kr er vel rimeligt?
Noget der er godt, er at tale med mennesker der ikke er nære venner. Spørg
dem hvad de (kolleger m.m) ville synes var rimeligt for et maleri. Og spørg
så dig selv om du vil være eksklusiv eller en ven af folket (så at sige)...

> Jeg synes det er så hamrende svært at vurdere hvad man kan forlange for
sine
> egne værker.

> Hvordan gør man???
>
> Hilsen Louise Bruslund

Håber du kan bruge nogle af mine råd :)
Du er skam også velkommen til at maile mig hvis du har yderlige :)

mvh
steffen
--
:::: http://www.steffenmartin.dk ::::
[...kunstner & forfatter...]

Fra : steffen martin .dk

Dato : 14-05-02 19:32

> [...]
> Hejsa
>
> Jeg ved at nogle enkelte nu har været inde på min hjemmeside

Jeg har ihvertfald.

Fra : steffen martin .dk

Dato : 14-05-02 19:36

> [...]
> Hejsa
>
> Jeg ved at nogle enkelte nu har været inde på min hjemmeside

Jeg har ihvertfald.