C til C++
Fra : Klaus Petersen

Dato : 13-05-02 17:41

Hej NG.

Jeg har et Visual C++ 6.0 projekt, som hovedsagligt er skrevet i C, men jeg
vil meget heller arbejde med projektet i ren C++ (det behøver ikke at være
objektorienteret, men alle filer skal compiles som C++ filer).

Hvordan gør man det?
Er det besværligt?

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 13-05-02 18:23

Klaus Petersen wrote:
> [...]
> vil meget heller arbejde med projektet i ren C++ (det behøver ikke at være
> objektorienteret, men alle filer skal compiles som C++ filer).

Hvis en C++ compiler kan compile det, er det "ren C++".

- Morten.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-02 22:28

Morten Brix Pedersen skrev:

>Hvis en C++ compiler kan compile det, er det "ren C++".

Korrekt, men VC++ er en multicompiler. Både den og Borlands C++
5.5 trigger på filnavnet.

--
Bertel

Fra : Ivan Johansen

Dato : 13-05-02 19:08

Klaus Petersen wrote:

> [...]
> vil meget heller arbejde med projektet i ren C++ (det behøver ikke at være
> objektorienteret, men alle filer skal compiles som C++ filer).

Da C++ er meget bagudkompatibel med C, kan de fleste C programmer
kompileres direkte med en C++ kompiler. Det eneste du skal gøre er
formentligt at omdøbe filtypen fra c til cpp.

Ivan Johansen

Fra : Klaus Petersen

Dato : 14-05-02 01:23

Ja, det har jeg så også prøvet. desværre fik jeg derefter en hel bunke
(omkr. 100) unresolved externals)

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-05-02 05:47

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> wrote

> Ja, det har jeg så også prøvet. desværre fik jeg derefter en hel bunke
> (omkr. 100) unresolved externals)

Prøv at se tråden ".cpp og c" fra et par dage siden.

Venlig hilsen

Mogens Hansen