Holde naboens hunde væk
Fra : Anja Plouman Johanse~

Dato : 13-05-02 16:52

Hej NG!
er der nogen her der har en god ide til hvordan man kan holde naboens små
hunde ude af haven? De kommer ind ad en åbning i hækken vi har for at kunne
få en traktor om til vores mødding.
Findes der nogen midler vi kan bruge til at skræmme dem væk med? Jeg har
prøvet at true dem med en rive men de var ikke kloge nok til at fatte
meningen, og stødhegn er måske lige drastisk nok *GGG*. Det mest ideelle
ville nok være noget vi kunne strø ud på græsset eller en plante man kunne
sætte de ikke kan lide.
Nu er der måske nogen der tænker at det er da meget hyggeligt med sådan
nogen søde vuffer i haven men de går altså ind i vores køkkengang og skider
hvis de kan komme til det inden vi opdager dem og det er altså ret ulækkert.
Desuden er de ikke til at snakke med da de er ret hidsige. Desuden, den
eneste hund der skal skide i vores have er sgu vores egen!

MVH
Anja

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-05-02 18:31

Naboer skal holde sine hunde på egen matrikel/grund. Tag en snak med ham, så
kan du måske få ham til at indhegne.

Ellers kan du opbringe hundene og overlade dem til politiet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-05-02 19:22

On Mon, 13 May 2002 19:30:44 +0200, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrotd:

>Naboer skal holde sine hunde på egen matrikel/grund. Tag en snak med ham, så
>kan du måske få ham til at indhegne.
>
>Ellers kan du opbringe hundene og overlade dem til politiet.

den med at opbringe hundene bliver man nok ikke populær af ! men
de har da billige trådhegn i silvan så kan man da bare rulle sådan et
ud og så er det jo løst .

Fra : Lise Grønbæk

Dato : 13-05-02 20:03

<<"Anja Plouman Johansen" <anj@johansen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> hunde ude af haven? De kommer ind ad en åbning i hækken vi har for at kunne
har du prøvet GÅ VÆK HUND man kan købe det i Matas, vi har brugt det til
at Sille ikke skulle
komme for tæt på vores rosensbed, og det virker, den duft kunne hun ikke
lide
det er til at sprøjte med.
Hej Lise < <

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 14-05-02 06:46

Jeg kan ikke se at det skulle være et problem med et el hegn. de skal bare
prøve det et par gange og så er du garanteret fri for de 2 små vandaler.
Det behøver jo ikke at være et elefanthegn men et af de små fra Harald
Nyborg .
Hilsen
Poul

Fra : Torben Møller-nielse~

Dato : 14-05-02 07:43

Jeg holder mig også til el-hegn. Specielt når man som os har to hunde,
hvoraf den ene har været udbryderkonge i et tidligere liv. Når man nu
ikke har tid/lyst til at skulle grave de ca. 300 meter hegn om haven ½
meter ned i jorden, så er en tynd stødtråd umiddelbart op ad hegnet en
udmærket løsning. Det lærer hunden, at hegnet er en barriere, som det er
meget ubehageligt at forcere og hunde udefra synes bestemt heller ikke
at det længere er så spændende at prøve at bryde ind til tæven, når den
er i løbetid.
Hilsen
Torben

Fra : Sverre Stokke

Dato : 14-05-02 07:13

anj@johansen.tdcadsl.dk,Ny-Internet writes:
>Desuden er de ikke til at snakke med da de er ret hidsige.

Jeg håber du mener at hundene er hidsige - og ikke deres ejere

Min erfaring er at indstiller man sig på en stille, rolig og fornuftig
snak, hvor man er meget lydhør over for den anden parts opfattelse af
situationen, er der ikke grænser for, hvad man kan nå frem til i
fællesskab.
Nogle parceller herfra er der to konstant - og vi snakker virkelig i
timevis - gøende hunde. En dag, hvor jeg kom ned ad vejen mødte jeg et af
menneskene med en af hundene. Jeg indledte en venlig snak, som kort
fortalt endte med at jeg nu lærer dem, hvordan de skal lære deres hunde
ikke at gø (så meget).
De havde ikke helt forstået at 7 - 8 forskellige komandoer for den samme
handling ikke er så nemt for hunde at opfatte, og så havde de ikke tænkt
på at rose hundene, når de ikke gøede

Så altså - hvorfor ikke en snak med naboerne ?

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 14-05-02 07:13

> [...]

snak, hvor man er meget lydhør over for den anden parts opfattelse af
situationen, er der ikke grænser for, hvad man kan nå frem til i
En gang boede jeg nogle parceller fra en konstant - og vi snakker virkelig
i timevis - gøende hund. En dag, hvor jeg kom ned ad vejen mødte jeg et af
menneskene med hunden. Jeg indledte en venlig snak, som kort fortalt endte
med at jeg lærte dem noget om, hvordan de skulle lære deres hunde ikke at
gø (så meget).
De havde ikke helt forstået at 7 - 8 forskellige komandoer for den samme
handling ikke er så nemt for hunde at opfatte, og så havde de ikke tænkt
på at rose hunden, når den ikke gøede

Fra : Mika's Hops

Dato : 14-05-02 21:51

Hej Anja!

Hvis naboen ikke kan holde sine hunde inde på egen grund, så kunne du
indfange hundene og indlevere dem hos Politiet, det plejer at hjælpe. Det
koster jo lidt kontanter, og er tit ret gode lærepenge.

Hilsen

Jesper

Fra : VL

Dato : 17-05-02 21:31

On Mon, 13 May 2002 17:51:47 +0200, "Anja Plouman Johansen"
<anj@johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hej NG!
>er der nogen her der har en god ide til hvordan man kan holde naboens små
>hunde ude af haven?

Prøv med vandslangen - du kan vel næsten spule dem helt hjem !!

Verner