asp.dll
Fra : Sniper

Dato : 13-05-02 15:09

Hej Gruppe

hvordan ser jeg indholdet i Asp.dll ??

thx...

---

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-05-02 15:25

"Sniper" <snipermode@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3cdfc917$0$18637$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hvordan ser jeg indholdet i Asp.dll ??

En dll fil er jo compilet kode derfor kan du ikke "bare" åbne og læse koden

--
Jakob Andersen

Fra : Sniper

Dato : 13-05-02 15:49

Hej Jacob ....

Tak for dit svar .....

Jeg ved at det er compileret, men den må da findes i en "ikke kompileret
udgave"

så tæt kan MS da heller ikke holde kortene :0)

---

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-05-02 16:01

> Jeg ved at det er compileret, men den må da findes i en "ikke kompileret
> udgave"

Det tror jeg næppe, men du kan jo se om du kan decompile den

--
Jakob Andersen

Fra : Sniper

Dato : 13-05-02 16:27

Hej igen Jacob

Det er dog utroligt at ingen tidligere har decompileret den og lagt den til
offentlig skue.....nå men vil rode lidt med at prøve at decompilere
den.......

thx anyway.....

> "Sniper" <snipermode@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det tror jeg næppe, men du kan jo se om du kan decompile den
>
> --
> Jakob Andersen

---

Fra : Claus O

Dato : 13-05-02 16:50

"Sniper" <snipermode@ofir.dk> wrote

> Det er dog utroligt at ingen tidligere har decompileret den og lagt den til
> offentlig skue.....nå men vil rode lidt med at prøve at decompilere
> den.......

Et eller andet sted på det store net er noget
efterligning - tror faktisk også der er skrevet
en bog om samme efterligning - søg på google..........
Claus
ps: held og lykke med asp.dll iøvrigt ))))))

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-05-02 16:54

"Sniper" <snipermode@ofir.dk> wrote in message
> Det er dog utroligt at ingen tidligere har decompileret den og lagt den
til
> offentlig skue.....nå men vil rode lidt med at prøve at decompilere
> den.......

Man fristes næsten til at sige "May the force be with you....."

--
Jakob Andersen

Fra : Sniper

Dato : 13-05-02 18:01

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
<Snip>
> til
>
> Man fristes næsten til at sige "May the force be with you....."
> Jakob Andersen

Hej jacob og Claus O

har søgt på det store net vha. google - uden held ...:0(

har endvidere opgivet at decompilere den .... :0)

f**k ...det er jo blot en "parser" på 332 kb.......

Det force wasn't with me ......:0(

Best Regards

---

Fra : Claus O

Dato : 13-05-02 18:36

"Sniper" <snipermode@ofir.dk> wrote

> har søgt på det store net vha. google - uden held ...:0(

Her er bogen (250 kr. på www.bookworld.dk )
Yderligere omtale samt 4 meget forskellige køberreviews:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0201616181/qid%3D1021311046/ref%3Dsr%5F11%5F0%5F1/002-1663867-3272815

Fra : Sniper

Dato : 13-05-02 20:50

Hej Claus O

Flg er sakset:

"It would be helpful to us as developers to have the source code for ASP,
even if only to help us debug our own code. Until Microsoft completely
embraces the Open Source movement (don't hold your breath), we have no real
way of knowing what the internals of ASP really look like. I can guess based
on what I know about how ASP works. In this book, I will implement a "clone"
of ASP. I have decided to name this clone "Active COM Pages" (or "ACP" for
short). Instead of showing you the source code of ASP, I will show you the
source code of ACP. ACP in most ways will behave exactly as ASP does (and
when it doesn't or can't, I will point that out). "

dvs. en klon af ASP.dll.......

Den rigtige er nok ikke til at opdrive....:0(

men bogen er bestilt ... Thx... :0)

Regards

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-05-02 23:37

Sniper wrote in news:3cdfdb4e$0$18632$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hej igen Jacob
>
> Det er dog utroligt at ingen tidligere har decompileret den og lagt
> den til offentlig skue.....nå men vil rode lidt med at prøve at
> decompilere den.......

blot fyi:

I min EULA for Windows 2000 står der:

5. LIMITATION ON REVERSE ENGINEERING,
DECOMPILATION, AND DISASSEMBLY. You may not reverse
engineer, decompile, or disassemble the Product, except and
only to the extent that it is expressly permitted by
applicable law notwithstanding this limitation.

6. TERMINATION. Without prejudice to any other rights,
Microsoft may cancel this EULA if you do not abide by the
terms and conditions of this EULA, in which case you must
destroy all copies of the Product and all of its component
parts.

Det kan man så bekymre sig om eller lade være. Om dansk lov giver ret til
at decompile et produkt man har licens til er jeg ikke klar over.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : LrsN

Dato : 13-05-02 21:56

> hvordan ser jeg indholdet i Asp.dll ??

Bare sårn for skæg skyld: Hvorfor?
Og hvad mener du med indholdet..... er der noget bestemt du leder efter?

/Jesper