Log FTP
Fra : John Smith

Dato : 13-05-02 13:38

Jeg vil meget gerne med FreeBSD logge alt mht. FTP - dog ikke debug info,
men blot hvilke filer der hentes/uploades til serveren. Jeg har forsøgt at
(i min inetd.conf) at sætte "ftpd -l -l" (har læst at den skal have to * -l
for at logge det). I syslogd.conf skal man indsætte noget også og det
forstår jeg ikke helt hvad det er?

Jeg prøvede:
LOG_FTP /var/log/ftpd.log

Men der kom ikke noget i ftpd.lg filen (havde touchet den). Nogen der kan
hjælpe mig lidt videre?

Mvh.
John.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-05-02 20:05

"John Smith" <nowhere@microsoft.com> wrote in

> [...]
> -l -l" (har læst at den skal have to * -l for at logge det). I
> syslogd.conf skal man indsætte noget også og det forstår jeg

Har du ikke en fil der hedder /var/log/xferlog eller noget i den stil
?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : John Smith

Dato : 14-05-02 08:04

> Har du ikke en fil der hedder /var/log/xferlog eller noget i den stil
> ?

Nej. Det eneste der bliver logget af FTP er når en bruger logger ind - denne
log kommer i /var/log/messages.

Mvh.
John.

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 14-05-02 10:14

It seems John Smith wrote:
> [...]
> (i min inetd.conf) at sætte "ftpd -l -l" (har læst at den skal have to * -l
> for at logge det). I syslogd.conf skal man indsætte noget også og det

Du skal blot skrive:

ftp.* /var/log/ftpd.log

Og så genstarte syslogd

--
Kasper Mejlgaard

Fra : John Smith

Dato : 14-05-02 10:28

> Du skal blot skrive:
> ftp.* /var/log/ftpd.log
> Og så genstarte syslogd

Det var lige hvad der skulle til, tak

At loggen så er lidt besværlig at finde rundt i og mangelfuld, er jo så en
helt anden sag, men det er der jo næppe noget at gøre ved (ud over at skifte
FTP server).

Mvh.
John.