online counter
Fra : Mark Andersen

Dato : 13-05-02 12:12

Der skulle vel ikke være en som har et sniplet af en online counter liggende
som de ville være villige til at dele med andre?

mvh

/Mark

Fra : Søren Friis

Dato : 13-05-02 14:59

> Der skulle vel ikke være en som har et sniplet af en online counter
liggende
> som de ville være villige til at dele med andre?

Jeg har lavet en som opdaterer en MySQL database og indsætter en post med IP
nummer, adresse og tid, men kun hvis der er gået over 10 minutter siden der
sidst var et hit fra den IP.

$tabel = "tabel";
$host = "localhost";
$user = "username";
$pass = "password";
$database = "counter";
$timeout = 600; //sekunder
$db = mysql_connect($host, $user, $pass);
mysql_select_db($database, $db);

$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$tid = time();
$timeout = $tid-$timeout;
$query = "SELECT * FROM $tabel WHERE ip='$ip' AND tid > '$timeout'";
$result = mysql_query($query);
$addr = gethostbyaddr($ip);
if(mysql_num_rows($result)<1)
{
$query1 = "INSERT INTO $tabel VALUES('', '$ip','$addr','$tid')";
mysql_query($query1);
}
$query = "SELECT COUNT(*) FROM $tabel";
$result = mysql_query($query);
$row = mysql_fetch_array($result);
return($row[0]);
mysql_close($db);

Mvh Søren Friis

Fra : -Martin-

Dato : 13-05-02 19:37

On Mon, 13 May 2002 15:58:33 +0200, "Søren Friis"
<soren@friis.mail.dk> wrote:

> [...]
>nummer, adresse og tid, men kun hvis der er gået over 10 minutter siden der

[SNIIIP]

Se så kunne det være sjovt at lave hvis en IP er et UNIKT link altså
en som kigger på side(rne) og ikk bare fx trykker på et banner for at
score point og lukker siden igen.