Error in row
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-05-02 11:06

Når jeg benytter nedenstående funktion til at oprette en artikkel i
databasen, får jeg denne fejl

*********
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E2F)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]Error in row

********

Hvad betyder Error in row ?? jeg har ingen ide om hvad jeg skal se efter,
for jeg synes ikke at de er nogen fejl ?

Function SaveArticle(intMenuHeader,intTemplateID)
Dim strSQL, oRs
strSQL = "vSaveArticle"
Set oRs = openRecordset(strSQL)

oRs.AddNew
oRs("ArticleMenuHeaderID") = intMenuHeader
oRs("ArticleTemplateID") = intTemplateID
oRs("ArticleDate") = CDbl(Now())
If Len(Request.Form("strFormArticle")) > "0" Then
oRs("ArticleData") = Request.Form("strFormArticle")
End If
If Len(Request.Form("strFormArticleHeader")) > "0" Then
oRs("ArticleHeader") = Request.Form("strFormArticleHeader")
End If
oRs("ArticleActive") = false
If Len(Request.Form("strFormNewsID")) > "0" Then
oRs("ArticleToImageImageID") = Request.Form("strFormNewsID")
End If
oRs.Update

Response.Redirect("article.asp?action=list&menuheader=" & intMenuHeader &
"")

End Function

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Må man forvente at tage på i vægt, hvis man løber baglæns?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-05-02 11:44

"Christian M. Nielsen" <christian@cmnielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg benytter nedenstående funktion til at oprette en artikkel i
> databasen, får jeg denne fejl

Du prøver højst sandsynligt at indsætte nogle værdier som ikke passer med
dine relationer

PS: Det er bedre performancemæssigt at bruge en INSERT INTO sql statement
istedet for at bruge recordsettet.

--
Jakob Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-05-02 12:07

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> Du prøver højst sandsynligt at indsætte nogle værdier som ikke passer med
> dine relationer

Kan du forklare det lidt nærmere?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-05-02 12:11

> Kan du forklare det lidt nærmere?

Lad os sige at du i din database har specifiret at "ArticleMenuHeaderID"
skal være i en tabel der hedder "tblArticleMenuHeaders" og du prøver nu at
indsætte en værdi der ikke findes i tabellen.

Se f.eks. her for at lære mere om relationships og refereal integrity: <URL:
http://www.bcschools.net/staff/AccessHelp.htm#Relationships>

--
Jakob Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-05-02 12:28

> [...]
> indsætte en værdi der ikke findes i tabellen.
>
> Se f.eks. her for at lære mere om relationships og refereal integrity:

Tak for forklaringen. Ser på den url med det samme.