Kombination af to option values.
Fra : Lena

Dato : 13-05-02 09:13

Hjælp! Total amatør til JavaScript er ved at gå amok!

Jeg skal lave et script, der kan gå ind og kombinere værdierne af
to option values. Dvs. at man i første value kan vælge en værdi
og i den anden en anden værdi. F.eks. "Fra" + "Til". Disse to
giver så x-antal kombinationer. Derefter skal kombinationen af
brugerens valg være et link til åbne en ny side.

-Det lyder jo meget godt, men hvordan... :(

Håber, der er nogle der kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-05-02 23:09

"Lena" <Luna79s@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> giver så x-antal kombinationer. Derefter skal kombinationen af
> brugerens valg være et link til åbne en ny side.

Jeg forstår ikke helt rigtigt hvad det er du vil. Kan du prøve at forklare
lidt nærmere.

--
Jakob Andersen

Fra : Lena

Dato : 14-05-02 12:35

Øhm...
Jeg skal have en "rullemenu" hvor brugeren kan vælge "fra" (en by) og en
anden rullemenu, hvor brugeren kan vælge "til" (en anden by). Når brugeren så
trykker submit skal scriptet "læse" kombinationen af de to og åbne et vindue
på basis af det...

F.eks. Fra: København Til: Århus => åbner sitet fraKBHtilAar.htm
eller Fraense Til: Roskilde => åbner sitet fraOdtilRos.htm

- Gør det det lidt klarere? (Jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre?)
:)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-05-02 14:39

"Lena" <Luna79s@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden rullemenu, hvor brugeren kan vælge "til" (en anden by). Når brugeren

> trykker submit skal scriptet "læse" kombinationen af de to og åbne et

Prøv at kigge på dette her:

<script type="text/javascript">
function viderestil( objForm ){
window.open( 'fra' + objForm.fra.value + 'til' + objForm.til.value +
'.html', 'rute');
}
</script>
<form>
Fra:<select name="fra">
<option value="KBH">København</option>
<option value="Aar">Aarhus</option>
<option value="Od">Odense</option>
</select>
Til:<select name="til">
<option value="KBH">København</option>
<option value="Aar">Aarhus</option>
<option value="Od">Odense</option>
</select>
<input type="submit" value="Rejs " onclick="viderestil(this.form);" />
</form>

--
Jakob Andersen

Fra : Lena

Dato : 14-05-02 18:41

1000 tak for hjælpen; VIRKELIG fedt! :)

(Undskyld de mange indlæg; den sagde altså "timeout" så jeg troede ikke det
var sendt.. :( )

Fra : Lena

Dato : 14-05-02 12:42

Øhm...