Newbie spørgsmål
Fra : Ricki

Dato : 13-05-02 07:29

Hej,
Jeg er totalt nybegynder i ASP. Jeg vil vide om det kan lade sig gøre at
lave en dynamisk tabel, som brugeren ved input kan udvide.
Eksempel:

Hvis jeg har en tabel der er på 10 linjer og en bruger åbner siden for at
tilføje noget i bunden af tabellen, kan man så lave et formularfelt til
indtastning og en "submit" knap som herefter vil opdatere siden med den
indtastede række? Vel at mærke uden brug af database!

Hilsen Ricki

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-05-02 09:53

"Ricki" <webfabrikken_NOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indtastning og en "submit" knap som herefter vil opdatere siden med den
> indtastede række? Vel at mærke uden brug af database!

Det kan det godt, men det smarteste ville være at bruge en database, da du
med din løsning skal bruge en tekstfil

--
Jakob Andersen

Fra : Ricki

Dato : 13-05-02 13:06

> Det kan det godt, men det smarteste ville være at bruge en database, da du
> med din løsning skal bruge en tekstfil

Okay, men nu er jeg altså totalt nybegynder som godt nok ejer "Beginning
Active Server Pages 3.0" på små 1300 sider ( altså en mursten af format )
men jeg ville nu egentlig bare vide hvad det er jeg skal kigge efter hvis
jeg ønsker at oprette en side der uden brug af database kan opdateres via en
formular side. Dette vil være specielt hensigtsmæssigt hvis man har brug for
en kalender der kun skal fylde 3 kolonner i en table. Med mit ringe kendskab
til ASP er det lidt overkill at oprette en database til dette formål.
Desuden har jeg ikke Access, så der er vi jo ude i noget med SQL som jeg
først vil til at lære når jeg har lidt styr på ASP.

Hilsen Ricki

Fra : Gregers Petersen

Dato : 13-05-02 13:20

> [...]
> jeg ønsker at oprette en side der uden brug af database kan opdateres via

Så synes jeg du skulle prøve at læse flg artikel om FSO:
http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&tech_id=1&article_id=
120

Så kan du hitte ud af at åbne, ændre, læse, gemme osv. en tekstfil...

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-05-02 13:31

> [...]
> jeg ønsker at oprette en side der uden brug af database kan opdateres via

Personlig ville jeg nok lave det vha. XML. Hvis du vil "hoppe" med på den er
her noget læsestof:

Gemme data fra en formular:

Rettelse af data i XML filer:

Tilføjelse af data til XMLfil:

Hvis du mister modet helt må du jo sige til så skal jeg prøve at lave et
eksemple enten med XML eller med tekstfiler alt efter hvad du har mod på

--
Jakob Andersen

Fra : Ricki

Dato : 13-05-02 13:41

Tak for svarene;
jeg tygger det lige igennem og vender tilbage hvis ( læs: NÅR ) der er
problemer

Hilsen Ricki