Qmail?
Fra : MCP

Dato : 12-05-02 23:42

Kan det være rigtigt at hvis jeg sætter postmaster@domænet til
CatchAll konto og laver en forwards til min TDC mail. At mails til
eks. test@domænet ikke bliver videresendt, men lader i postmaster
kontoen?

Når postmaster@domænet står som CatchAll Konto, så burde den vel sende
alt der ryger til denne konto videre?

Jeg har det kørende på min egen PC, så jeg kan godt styre alt i
systemet, hvis nogen har løsningen?

Fra : Henrik Olesen

Dato : 13-05-02 07:47

"MCP" <mcp@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det være rigtigt at hvis jeg sætter postmaster@domænet til
> CatchAll konto og laver en forwards til min TDC mail. At mails til
> [...]

Ud fra beskrivelsen leder det som om du kører qmail+vpopmail+qmailadmin i så
fald kan den nyeste qmailadmin gøre det du ønsker. Dette gøres ved at vælge
"Email Accounts" under "Main menu", hvorefter du vælger "Set remote catch
all account" (næten nederst i højre hjørne).

Henrik Olesen

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-05-02 09:09

Se mit spørgsmål og det svar jeg fik fra d. 9/5-2002 i denne gruppe

> [...]

> "Email Accounts" under "Main menu", hvorefter du vælger "Set remote catch
> all account" (næten nederst i højre hjørne).

Jeg tror det som beskrives her gør det som jeg har fået anvisning til i
svaret af den 9/05-2002. dvs. man skal altid vælge "remote cachall" og så
indskrive den lokale adresse fuldt ud..

"Problemmet" er at der er mulighed for at valge "cachall" ud for hver enkelt
oprettet bruger, vælger man dette, så virker det ikke! Al posten hober sig
op i maildir'sne, og vidresendes ikke!

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : MCP

Dato : 14-05-02 13:18

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev

> Se mit spørgsmål og det svar jeg fik fra d. 9/5-2002 i >denne gruppe

Betyder det at for at denne løsning kan laves, så skal man ind på selve
serveren og ikke muligt at lave via Mailadmin?

Hvis jeg skal derind, skal jeg så ind og skrive vdelivermail ''
tdc@adsltdc.dk

Så vil alt post der sendes til postmaster ryge til tdc@adsltdc.dk?

Fra : Peter Larsen

Dato : 14-05-02 17:22

du snakker om forward for postmaster og forward for "cachall" ... det er to
sider af sammen sag, men hvad snakker vi om..

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Henrik Olesen

Dato : 14-05-02 17:31

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev i en meddelelse
> du snakker om forward for postmaster og forward for "cachall" ... det er
> sider af sammen sag, men hvad snakker vi om..

Forward af catch-all account og forward af postmaster konto er bestemt ikke
det samme. Hvis du f.eks. skriver (mens du står i
/home/vpopmail/domain/domæne.dk - eller hvor man nu har valgt at placere
det) 'echo "&anden@email.dk" > .qmail-postmaster' istedet for 'echo
"&anden@email.dk" > .qmail-default', så er det blot post til
postmaster@domæne.dk som bliver sendt videre - ikke til udefinerede email
adresser.

Henrik Olesen

Fra : MCP

Dato : 14-05-02 18:22

"Peter Larsen" <mail@czar.dk>

> du snakker om forward for postmaster og forward for >"cachall" ... det er
> sider af sammen sag, men hvad snakker vi om..

Forwards af "cachall".. Alt der bliver sendt til postmaster som er sat til
cachall skal forwardes til tdc@adsltdc.dk

MCP

Fra : Peter Larsen

Dato : 15-05-02 21:35

> Forwards af "cachall".. Alt der bliver sendt til postmaster som er sat til
> cachall skal forwardes til tdc@adsltdc.dk

jep, virker ikke... du skal bruge knappen nede i hjørnet.. "cachall to
remote" ..

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : MCP

Dato : 15-05-02 22:55

"Peter Larsen" <mail@czar.dk>

> jep, virker ikke... du skal bruge knappen nede i >hjørnet.. "cachall to
> remote" ..

Der er følgende knapper hos mig.

Genopfrisk Side | Ingen default catch all konto | ]

----
[ Opret Pop Konto | Hovedmenu ]

Fra : Henrik Olesen

Dato : 16-05-02 08:34

> "Peter Larsen" <mail@czar.dk>
> Der er følgende knapper hos mig.
> Genopfrisk Side | Ingen default catch all konto | ]

Det skyldes at den version du anvender er fra før den feature blev
implementeret. Opdater til nyeste version og du får muligheden.

Henrik Olesen