adsl og netværk på xp
Fra : Steen Jeberg

Dato : 12-05-02 20:21

Jeg har to pc'er begge med Win XP. Begge har installeret et netværkskort og
er tilsluttet ADSL via en hub. Men hvis de to computere også skal have et
lokalt netværk altså kunne se hinanden og fex delle en printer hvad gør jeg
så. Er det kun den ene der skal have et netkort mere ??
--
MVH
Steen Jeberg

Fra : FB

Dato : 12-05-02 21:07

"Steen Jeberg" <steen@jeberg.nu> wrote in message
> [...]
jeg
> så. Er det kun den ene der skal have et netkort mere ??

Jeps. Den ene computer skal ahve 2 netværks kort, på den laver du en
opkaldsprofil (pppoe) til din internet udbyder. Der efter kører du en WinXP
"Setup a small home office wizard" og følger den. Det samme gør du med pc
nr. 2.

Fra modem skal der gå et normalt kabel over til computeren med 2 netværks
kort. Fra den skal der gå et krydset kabel over til pc 2.

Det var det, good luck.

mvh
FB

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 12-05-02 21:12

Hejsa

Jeg tror FB har læst forkert og tror at du har modem forbindelse.
Hvis du har ADSL og har forbundet putterne med netkort og hub/switch, er det en
anden historie:
Den korte version er at du skal installere en ikke routbar protokol f.eks
Netbeui til dit lokalnet (LAN). Lav en "workgroup"
og del dine resourcer heri.

m.v.h.
Elmer

Fra : FB

Dato : 12-05-02 21:48

"Jørgen Elmer" <elmermadsen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Den korte version er at du skal installere en ikke routbar protokol f.eks
> Netbeui til dit lokalnet (LAN). Lav en "workgroup"

Ups, jeg har da vidst læst forkert. Nu har han i hvert fald begge metoder,
så nu skal han da ikke klage :)

Mvh
FB

Fra : finsen

Dato : 12-05-02 21:50

"Steen Jeberg" skrev d. 12-05-02 20:21 dette indlæg :
> [...]
gør jeg
> så. Er det kun den ene der skal have et netkort mere ??

Nej, du behøver ikke at købe flere netkort. Iøvrigt kan et og samme
netkort godt køre flere protokoller samtidigt.

Et godt sted at starte er i Help-menuen, selv kører jeg XP Home Edition.
Søg under Help på 'Netværkskonfigurationer'. Der beskrives 3 forskellige
muligheder.

Mvh Finsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen Jeberg

Dato : 13-05-02 21:32

Tak for rådet, det hjalp. Nu er der hul igennem.
--
MVH
Steen Jeberg