Visse hjemmesider kan ikke åbnes
Fra : SD

Dato : 12-05-02 20:26

Der er visse hjemmesider, som jeg aldrig kan få adgang til fra min
stationære computer. (Den skulle ellers være kraftig nok med en 850 Hz Duron
processer, stor HD og rigelig RAM).

Eksempelvis kan jeg hverken få adgang til RealkreditDanmark eller HOMEs
hjemmeside.

Det pudsige er, at Explorer for det første ikke han starte HOMEs hjemmeside
og når Explorer derefter søger på MSN Search (Microsofts søgemaskine)
meddeler den at hjemmesiden ikke findes! Dette til trods for, at jeg
samtidig kan sidde med hjemmesiden åben på min transportable computer og se
at den både findes og fungerer.

Er der nogen, der har forklaringen på dette eller haft lignende oplevelser?
Og ikke mindst: Er der nogen, der kan foreslå, hvad jeg skal gøre ved det?

Jeg kører Internet Explorer 6.0.2600.0000 på begge computere og de er
(tilsyneladende) sat op på samme måde.

mvh
sd

Fra : Søren Dahl

Dato : 12-05-02 22:06

Ok, jeg kan godt se, at problemet har været diskuteret tidligere. Men der er
ikke givet nogen fornuftig og holdbar forklaring herpå eller fremkommet
forslag til afhjælpning af problemet - bortset fra afinstallation af
Internet Explorer.
Men kan det da virkelig være rigtigt? - Er Home, ReakKreditDanmark og
Teledanmark (hvis hjemmeside jeg i øvrigt kan se uden problemer!) virkelig
tilfreds med at man ikke kan finde deres hjemmesider med nyeste version af
Explorer. Edbpriser.dk fungerer i øvrigt heller ikke hos mig.
Det ironiske er, at www.microsoft.com eller www.microsoft.dk er blandt de
sider jeg ikke kan se med min browser. Det forhindrer mig i at downloade den
"gamle" version 5.5 af Explorer og i det hele taget at foretage opdateringer
eller at rette fejl!
Jeg har tjekket alle opsætninger i Advanced setting. De er helt ens på min
stationære og min bærbare, så det er ikke der problemet ligger. Desværre kan
jeg altså ikke spørge Microsoft, da jeg altså ikke kan komme ind på deres
hjemmeside.

mvh
sd

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 13-05-02 14:48

Den 12/05-2002 klokken 23:06, skrev "Søren Dahl" <Soren.Dahl@mail.dk> i
<abmlg1$1mc$1@sunsite.dk>:

> [...]
> min stationære og min bærbare, så det er ikke der problemet ligger.
> Desværre kan jeg altså ikke spørge Microsoft, da jeg altså ikke kan

Kører du WinXP på begge maskiner?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Søren Dahl

Dato : 13-05-02 17:02

Nej, jeg kører WIN98SE på begge
sd

Fra : Ghita

Dato : 14-05-02 10:39

"Søren Dahl" <Soren.Dahl@mail.dk> skrev i en meddelelse news:aboo0i$gpv$1@sunsite.dk...
> Nej, jeg kører WIN98SE på begge

Hej Søren
Jeg har haft samme problem, og det løste jeg under LAN indstillinger.
Nu ved jeg ikke om du kører netværk ?

Ghita

Fra : SD

Dato : 14-05-02 19:42

Det lyder interessant, Ghita.
Jo jeg har et LokAlt Netværk.
Kan du antyde, hvordan du klarede det?

mvh
sd
Ghita <mammasine@bonbon.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:abqm05$hgf$2@sunsite.dk...

Fra : SD

Dato : 14-05-02 19:42

Fra : SD

Dato : 14-05-02 19:42

Fra : Ghita

Dato : 14-05-02 22:53

"SD" <soren.dahl@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:abrm25$e4r$1@sunsite.dk...
> Det lyder interessant, Ghita.
> Jo jeg har et LokAlt Netværk.
> Kan du antyde, hvordan du klarede det?

Yep, selvom jeg ikke selv forstår hvorfor det virker !
Internet indstillinger; Forbindelser, LANindstillinger,
hak i "automatisk registrering af indstillinger", så lige hak i
brug en proxy server til LAN, så der kan laves hak i "brug ikke
proxy til intranetnetadresser", og så fjern hakket i brug en
proxyserver til LAN igen.
Hvis du har et hak i den til intranetadresser behøver du ikke
sætte hak i "brug proxyserver til LAN".
Problemet hos mig er at der nogle gange kommer hak i
"brug proxyserver til LAN" af sig selv, og så kan jeg fx ikke bruge
nordea (bank)og min datter ikke ofir chat. Når jeg så fjerner hak i
"brug proxyserver til LAN" virker det hele igen. Uden genstart vel
at mærke. Du må ikke spørge mig hvorfor for jeg kan ikke give
nogen forklaring på det. Jeg geninstallerede også, og roede og
regerede så jeg blev rød i hovedet indtil jeg prøvede det her.
Når min skaber sig går jeg bare ind og fjerner det hak.
Håber at du kan finde hoved og hale i det.
Giver du lige en tilbagemelding om det også virker hos dig ?
Ghita

Fra : SD

Dato : 15-05-02 21:32

Tak for forslaget. Beskrivelsen af fremgangsmåden er såmænd klar nok
Men ak, Ghita. Det virkede ikke hos mig.
Jeg har prøvet alle permutationer af "hak" de steder du beskriver. Jeg har
også prøvet med og uden kold- og varmstart indimellem. Men intet hjælper.
Det havde ellers været sjovt. Ikke kun fordi jeg dermed havde fået mit
problem, men også fordi det havde vist hvilket skørt og ustabilt program
Windows med tilbehør er.
nyhedsmeddelelse:abs0vh$hcl$1@sunsite.dk...

Fra : Ghita

Dato : 15-05-02 22:02

"SD" <soren.dahl@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:abugko$35j$2@sunsite.dk...
> [...]
> Det havde ellers været sjovt. Ikke kun fordi jeg dermed havde fået mit
> problem, men også fordi det havde vist hvilket skørt og ustabilt program

Kedeligt.
Håber at du finder en løsning inden længe
Ghita