Opdater fra MySQL-database
Fra : Kasper Johansen

Dato : 12-05-02 18:56

Hvis jeg har et felt i en database. Hvordan ændrer jeg det så??

mysql_query("???????????");
eller????

MvH
Kasper Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-02 19:54

"Kasper Johansen" <Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg har et felt i en database. Hvordan ændrer jeg det så??
>
> mysql_query("???????????");
> eller????

Ehm - Hej Kasper

Uanset om du skal du ændre feltet i din tabel eller værdien i et felt, i en
rcord i din tabel, så må det være mysql_query, forudsat at din database er
mySQL

Men prøv at uddybe dit spørgsmål en *lille* smule mere

John

Fra : Lars Petersen

Dato : 12-05-02 20:04

> Hvis jeg har et felt i en database. Hvordan ændrer jeg det så??

Evt læs en SQL tutorial og en php tutorial?

--
-
Lars

Fra : -Martin-

Dato : 13-05-02 00:04

kig på mysql.com efter UPDATE :)

Fra : Søren Friis

Dato : 13-05-02 14:47

> Hvis jeg har et felt i en database. Hvordan ændrer jeg det så??
>
> mysql_query("???????????");

$query = "UPDATE tabel SET felt='værdi' WHERE id='unik-id' ";
mysql_query($query);

Forudsat at du har lavet forbindelse til en database tidligere i dokumentet
og at du skriver de rigtige ting i forespørgslen.

/SF

Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-05-02 14:03

Hvad fejler denne her så for den virker ikke:

mysql_query("UPDATE users SET navn = 'kasper', password=$abpassword,
callsign=$abcallsign, email=$abemail, descr=$abdescr WHERE nr = $loginnr");

Fra : Per Thomsen

Dato : 14-05-02 15:52

[snip]
> Hvad fejler denne her så for den virker ikke:
>
> mysql_query("UPDATE users SET navn = 'kasper', password=$abpassword,
> callsign=$abcallsign, email=$abemail, descr=$abdescr WHERE nr =
$loginnr");

Prøv at sætte " omkring dine variable, og evt. lade dem runde addslashes
inden du saetter dem ind:

$dbAbPassword = addslashes($abpassword);
$dbAbCallsign = addslashes($abcallsign);
$dbAbEmail = addslashes($abemail);
$dbAvDescr = addslashes($abdescr);

$query = 'UPDATE users SET navn="kasper", password="'.$dbAbPassword.'",
callsign="'.$dbAbCallsign.'", email="'.$dbAbEmail.'", descr="'.$dbAbDescr.'"
WHERE nr='.$loginNr;

mysql_query($query);

Hvis det ikke hjælper så fortæl os lidt mere om hvilken fejl-besked du får,
når du forsøger.

Og vær sød lige at tage et kig på:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-05-02 15:53

On Tue, 14 May 2002 15:02:53 +0200, "Kasper Johansen"
> [...]

>mysql_query("UPDATE users SET navn = 'kasper', password=$abpassword,
>callsign=$abcallsign, email=$abemail, descr=$abdescr WHERE nr = $loginnr");

En af dine variable er sikkert blanke. Du kan gøre dig selv en
tjeneste ved først at tjekke hvad for en query, du overhovedet kaster
efter MySQL-serveren, samt hvad det er, MySQL-serveren brokker sig
over. Fx:

<?php
$query = "UPDATE users SET navn = 'kasper', password=$abpassword,
callsign=$abcallsign, email=$abemail, descr=$abdescr WHERE nr =
$loginnr";

mysql_query($query) OR die("MySQL-fejl: ".mysql_error()."<br>Query:
$query");
?>

--
- Peter Brodersen