killing ønskes
Fra : Maria Humle

Dato : 12-05-02 15:11

Hej

Jeg har bestemt at jeg vil prøve at se om jeg ka finde en lille race
kat. Det skal være en hunkat og gerne omkring de 12-13uger. Jeg er
meget interesseret i racen maine coon, ragdoll og hellig birma.

Er det muligt at få sådan en kat til omkring 2000 kr?? Der behøver ikke
at medfølge papirer da jeg hverken skal bruge den til avl eller
udstilling.

Er der nogen der kender nogen i Jylland som har killinger, der opfylder
det jeg har skrevet?

Gerne salgsklar nu eller sidst maj/først juni.

MVH Maria

p.s. Jeg savner virkelig en kat efter jeg mistede min egen!

Fra : Birgitte

Dato : 12-05-02 16:57

Hej Maria
Jeg ved ikke helt hvad andre tager for deres killinger, men jeg tager kr.
3000,- for kælekatte af racen Maine Coon og Norsk Skovkat.
Prisen er incl.
2x vaccinationer
1x ormekur
1x sundhedsattest
1x neutralisering
1x Felis Danica stamtavle

Stamtavlen er jo din garanti for, at du får det du er forelsket i . Uden
stamtavle får du ingen racekat, men en huskat.
og stamtavlen udgør altså ikke mere end kr 150,-.
En opdrætter der er medlem af en hovedklub og avler under Felis Danica skal
stambogføre alle sine killinger.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Pia

Dato : 12-05-02 17:04

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg ved ikke helt hvad andre tager for deres killinger, men jeg tager kr.
> 3000,- for kælekatte af racen Maine Coon og Norsk Skovkat.

Bliver de kastreret ved 12 uger, altså inden levering?!

:Pia

Fra : Birgitte

Dato : 12-05-02 17:31

Hej Pia
Nej jeg færdig vaccinere dvs 1 vaccination når killingerne er 11 uger 2
vaccination og neutralisering/øremærkning når de er 15 uger. Dog tager vi
forbehold for hunkillinger, da vi ikke ønsker de skal være i narkose under 2
kilo.
Ingen killinger flytter herfra før de er 16 uger og færdig vaccineret.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

"Pia" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:abm3oj$68t$1@sunsite.dk...

> "Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> wrote in message
>
> Bliver de kastreret ved 12 uger, altså inden levering?!
>
> :Pia

---
DK. True Trust

Fra : Pia

Dato : 12-05-02 17:53

ok - jeg kender kun til hunde og syntes det var lidt tidligt... :)

:Pia

Fra : Birgitte

Dato : 12-05-02 18:07

Jeg har fundet ud af, at jo før man neutralisere jo hurtigere er kattene om
at komme sig.
Samtidig fjerner vi jo også en ekstra udgiftspost for nye ejere, ved at
killingerne er færdig vaccineret, øremærket og neutraliseret.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

"Pia" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:abm6jr$fs9$1@sunsite.dk...
> ok - jeg kender kun til hunde og syntes det var lidt tidligt... :)
> :Pia

---
DK. True Trust

Fra : Pia

Dato : 12-05-02 20:55

> [...]
> Samtidig fjerner vi jo også en ekstra udgiftspost for nye ejere, ved at
> killingerne er færdig vaccineret, øremærket og neutraliseret.

Jamen det er virkelig en fin service! Selvom jeg ikke ville have noget imod
at gøre det selv. Påvirker det deres vækst på nogen måde?

:Pia

Fra : Birgitte

Dato : 12-05-02 21:04

Hej Pia
Det har ikke påvirket nogle af de killinger vi har neutraliseret.
De vokser som de plejer, og ingen af dem er blevet fedladen.
Vi har klart fornemmelsen af, at killingerne overhovedet ikke lader sig
mærke af den tidlige neutralisering.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Pia

Dato : 12-05-02 21:17

> Hej Pia
> Det har ikke påvirket nogle af de killinger vi har neutraliseret.

Det er meget interessant, da jeg kun kender til heste og hunde, og der ser
man at tidlig kastrering giver mere højde men knap så meget drøjde, hanhunde
kan blive lidt ranglede. Hvordan det påvirker tæver/hopper har jeg så ingen
erfaring med, af en eller anden grund er jeg mest til hanner! (selvom vores
nye hvalp er en pige og ret skøn) Og jeg har altid været vild med de store
MC selvom jeg aldrig har haft fornøjelsen af at møde en i virkeligheden, så
det kunne jo være interessant at vide, om det gjorde dem til nogen små
skravl... Ellers synes jeg det er ret smart at helt undgå diverse
kønsdrifter, når man ikke skal bruge dem til noget, frustrerende for både
kat og ejer. Men for tæver anbefaler man faktisk herhjemme mindst 1 løbetid
inden kastration.

:Pia

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-05-02 21:32

Hej Pia

Alt tyder på at tidligt kastrerede katte bliver lidt større en senere
kastrerede.

En tidlig kastreret kat vokser langsommere men i længere tid, så de fleste
ender med at blive 1-2 cm længere og højere.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 13-05-02 10:36

For yderligere oplysning om tidlig kastration af kat/hund kan man læse mere
her:
http://www.klin.kvl.dk/~ic/reproguide/sterilisation_h_k.htm

Her kan man bl.a. læse at man ikke kan give et entydigt svar på, i hvilket
alder det er bedst at kastrere katten/hunden.

Danielle Villefrance
Ailuro's Maine Coons
www.ailuro.dk

"If man could be crossed with the cat,
it would improve man but deteriorate the cat."
Mark Twain

Fra : Johannes

Dato : 12-05-02 22:53

Hej Maria

Jeg kender et sted i det nordjyske, hvor de ligenu har 14 maine coon
killinger. De er dog ikke salgsklare endnu. Prisen ligger omkring de 1700kr
og der er tale om en ægte maine coon.
Hvis det har interesse, kan jeg maile dig telefonnummeret...

Venligst

Johannes

Fra : Jens Askov Jensen

Dato : 13-05-02 07:49

Hej Maria.

Vi har 2 16 ugers Maine Coon hunkillinger, der er klar til salg. De
koster 2500 kr., og er fuldt vaccineret. De kan ses på vores
hjemmeside home19.inet.tele.dk/askov.

mvh

Jens Askov Jensen

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-05-02 08:36

Hej Maria

Du skriver "lille race kat". Maine Coon'er er jo ikke små katte.

Hilsen Nina
Tender Tribes

33333333333+0000

Fra : Grit Wessel

Dato : 13-05-02 11:33

> Du skriver "lille race kat". Maine Coon'er er jo ikke små katte.

Hejsa

Jeg læser "lille race kat" som "racekattekilling", ikke som størrelsen på
den voksne kat.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Maria Humle

Dato : 13-05-02 16:32

Hejsa,

Jeg ved godt at maine coon katten ikke er lille, at det er den største
tamkat.Tak Johannes for tilbuddet men ligenu regner jeg ikke med at
jeg får brug for telefonnummeret, da jeg endelig har fået reserveret
en maine coon hunkilling tortiefarvet. Jeg skal lige ha den set inden
jeg køber den. Den er ægte, det valgte jeg at købe, netop for at få
maine coon's mange dejlige kvaliteter, som mange har skrevet til mig.
Men Johannes tak,hvem ved måske ber jeg om telefonnummeret.

MVH Maria ( den nye maine coon ejer eller sikkert omvendt, håber
det i hvert fald! ser frem til at byde den velkommen om to uger!!)

tak til jer alle

Fra : Johannes

Dato : 13-05-02 18:55

Hej Maria