Læsebriller - valuta for pengene ?
Fra : Per F Andersen

Dato : 12-05-02 10:34

Antager dette er den rigtige gruppe, ellers kunne jeg jo prøve
news.dk.livssyn

Jeg er storforbruger af læsebriller +1 - +1½ i prisklassen 10 - 30 kr - jeg
er god til at forlægge dem og træde på dem mv. Men alligevel overvejer jeg
at købe nogle 'rigtige' læsebriller.
Mit spørgsmål er nu: får jeg valuta for pengene, dvs. ser jeg væsentlig
bedre med tilpassede optiker(avance)briller. Kan nogen melde om erfaringer,
tests, eller andet overbevisende??

mvh Per

Per F Andersen
eksamineret grafolog
http://www.grafolog.dk

Fra : Miss T

Dato : 14-05-02 20:11

> [...]
> Mit spørgsmål er nu: får jeg valuta for pengene, dvs. ser jeg væsentlig
> bedre med tilpassede optiker(avance)briller. Kan nogen melde om

Hej Per

Har du fået testet om din styrke virkelig er +1 - +1 1/2 hos en optiker?
Oftes er det nemlig sådan at folk "bare" køber nogle de selv synes passer,
men kan have mere skade for øjnene end gavn. Så derfor vil jeg råde dig til
at få taget en synsprøve (hvis dettte ikke allerede er gjort)

Briller der er købt hos en optiker er derfor det optimale. Billige briller
kan købes hos Louis Nielsen, så har man endda råd til at smide nogle væk
også :))

/MissT

Fra : Per F Andersen

Dato : 15-05-02 16:46

> [...]
> kan købes hos Louis Nielsen, så har man endda råd til at smide nogle væk

Har så fået taget synsprøve, hvilket betyder, at jeg skal have +2 !!
PÅ forespørgsel forstod jeg, at glas fra en optiker (f,eks. Louis Nielsen)
kun har en fordel fremfor billige stnadardbriller, nemlig at glasset er
centreret i forhold til øjnene, men det forstod jeg var af relativ lille
betydning. Så derfor kan man egentlig med sindsro købe nogle briller til 10.
20, 30 kr, hvis man kender styrken!

mvh
Per F Andersen
eksamineret grafolog
http://www.grafolog.dk

Fra : John Sahl

Dato : 15-05-02 17:06

"Per F Andersen" <perfa@tiscalixx.dk> wrote in message news:3ce282d6$0$18425$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> betydning. Så derfor kan man egentlig med sindsro købe nogle briller til 10.

En anden god ting ved briller der er tilpasset specifikt til dig,
vil være at du er mere tilbøjelig til at bruge dem, fordi du vil
opleve en større tilfredshed med dem.

--
John Sahl, Webmaster http://www.websetter.dk
Skribenter søges på http://www.MandeZonen.dk