Beck, Tyrstrup, Haderslev amt.
Fra : jensaxel

Dato : 12-05-02 08:46

Jeg søger Syndet Dorthea Becks dåb i Tyrstrup 1827 samt hendes forældre.
mvh
jensaxel

Fra : npetersen

Dato : 12-05-02 19:19

"jensaxel" skrev d. 12-05-02 08:46 dette indlæg :
> Jeg søger Syndet Dorthea Becks dåb i Tyrstrup 1827 samt hendes
forældre.
> mvh
> jensaxel
>Jeg skal en tur på arkivet i morgen og vil så kigge efter Syndet og
hendes forældre.
Du får besked i morgen aften.
Venlig hilsen Npetersen

http://www.kandu.dk/

Fra : npetersen

Dato : 13-05-02 16:33

> [...]
> mvh
> jensaxel

> Hej Jens, her kommer så lidt om Sindet og forældre:
Sindet Dorothea Beck, f. 8/11, dbt. 15/11 1827, datter af
parcelist Christian Beck og Else Dorte Dal i Tyrstrup.
Faddere: Margrethe Hansen af Hjerndrup, Bodild Catrina Nicolaisen af
Tyrstrup
og Hans Johannsen af Boyskov.

Viet 4/5 1821 i Tyrstrup kirke:
Den unge karl Christian Beck af Tyrstrup, leutenant Jens Becks og Ane
Christina
Petersens ægtefødte søn med pigen
Else Dorthe Thomasdatter af Tyrstrup, gårdmanden Thomas Conradsen og
Sindet Niels`s ægtefødte datter.

Med venlig hilsen Npetersen

http://www.kandu.dk/

Fra : jensaxel

Dato : 15-05-02 12:32

Mange tak for de to svar, og for at du ville tage dig tid til at slå op i
kirkebøgerne for mig. Jeg arbejder med øen Als, hvor jeg efterhånden har
samlet en ca 45000 personer. Lige nu er det Egen sogn, hvorfra der ca 1830
udvandrede temmelig mange mennesker til egnen mellem Haderslev og Kolding,
hvor man kunne købe en gård noget billigere end på Als. De alsiske kilder
skriver blot Haderslev amt, men efter at FT1845 er kommet på nettet, er det
lykkedes mig at finde, hvor mange af dem har bosat sig.

mvh
jensaxel

PS: Jeg har prøvet at takke dig ved direkte mail, men det vil ikke lykkes.