Wine og fuldskærm...?
Fra : Rene Nielsen

Dato : 11-05-02 23:14

Så er jeres hjælp atter krævet...

Har installeret wine, og har installeret C&C Red Alert, men når jeg vil
køre C&C, får jeg det kun i et vindue på 640x480, så mit spørgsmål er,
hvordan jeg får det til at springe op i fuldskærm..?

Iøvrigt, er der nogle som har erfaringer med WineX..?

René

--
Nej - jeg taler kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Bo Simonsen

Dato : 12-05-02 03:17

In article <pan.2002.05.11.22.13.40.750303.12093@renenielsen.com>, "Rene
Nielsen" <mig@renenielsen.com> wrote:

> [...]
> køre C&C, får jeg det kun i et vindue på 640x480, så mit spørgsmål er,
> hvordan jeg får det til at springe op i fuldskærm..?

Du skal definere nogle modes i din XF86Config.
F.eks.

Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Card0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 16
SubSection "Display"
Depth 16
Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
EndSection

Og du skifter mellem dem med alt-ctrl-<numpad -> og alt-ctrl-<numpad +>

/Bo

Fra : Kent Friis

Dato : 12-05-02 08:07

Den Sun, 12 May 2002 00:13:42 +0200 skrev Rene Nielsen:
> [...]
>køre C&C, får jeg det kun i et vindue på 640x480, så mit spørgsmål er,
>hvordan jeg får det til at springe op i fuldskærm..?

kig i .wine/config - linien
"UseXVidMode" = "Y"

burde gøre tricket. (Du skal naturligvis også fortælle X at din skærm
kan klare den ønskede opløsning).

Er der forøvrigt nogen der ved hvordan man lokker X til at kunne gå ned
i 320x200 på en alm. skærm? Opløsningen falder uden for de frekvenser
skærmen kan klare (jeg kan ikke presse min længere ned end 512x384).

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 12-05-02 09:15

On 12/05-02 00.13, Rene Nielsen wrote:

[snip]

> Iøvrigt, er der nogle som har erfaringer med WineX..?

Jeg bruger WineX på både en Debian 3 og mdk 8.2 Det fungerer
bedre end forventet.
Ang. Red Alert, så se her:

http://www.transgaming.com/dogamesearch.php?keywords=red+alert&working=0&order=working

NB: lang linie.

Jeg syntes klart wineX er de 5$ værd....

/Daniel

--
Courage is your greatest present need.

Fra : Allan Kristensen

Dato : 12-05-02 20:25

Hvorfor bruge 5$ på en prekompileret version, når man kan hente den
nyeste cvs version ganske gratis. Men hvis du kan lide at støtte
projektet er det ok. Der skal jo være der holdet det kørende.

Lige en ting til med det med opløsningen, det er tit en god ide at vente
med at skifte opløsning (ctrl+alt+(+)/(-)) til man er helt inde i
spillet og i gang. Da den ikke altid capture wine vinduet, og man har
kun et halt vindue. Var i hvert fald et problem med tidligere versioner
af wine.

Allan K

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 13-05-02 10:25

On 12/05-02 19.25, wrote:

> Hvorfor bruge 5$ på en prekompileret version, når man kan hente den
> nyeste cvs version ganske gratis. Men hvis du kan lide at støtte
> projektet er det ok. Der skal jo være der holdet det kørende.

Du faar ikke det hele med i CVS versionen... intet af deres copy
protection kode er med...

/Daniel
--
Courage is your greatest present need.

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-05-02 17:22

Daniel Nielsen wrote in <20020513092511.GC9496@daimi.au.dk>:
[WineX]
> Du faar ikke det hele med i CVS versionen... intet af deres copy
> protection kode er med...

Øhm... Hvad skal man bruge det til?

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Kent Friis

Dato : 13-05-02 17:52

Den Mon, 13 May 2002 18:22:28 +0200 skrev Niels Andersen:
>Daniel Nielsen wrote in <20020513092511.GC9496@daimi.au.dk>:
>[WineX]
>
>Øhm... Hvad skal man bruge det til?

spille kopibeskyttede spil.

Mvh
Kent
--
Avoid the Gates of Hell. Use Linux
(Unknown source)

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-05-02 06:15

Kent Friis wrote in <aboqvr$qt5$1@sunsite.dk>:
> spille kopibeskyttede spil.

Oh, jeg troede at det var beskyttelse mod kopiering af den prekompilerede
WineX. :)

--
Mvh.

Niels Andersen