Bierne ude og kattene inde...
Fra : Jette

Dato : 11-05-02 22:18

Efter at have svedt en uges tid, og haft dårligt samvittighed over at lukke
kattene i entréen når vi bare MÅTTE åbne vinduerne, fandt jeg min kreative
hjernehalvdel frem, og biksede en løsning sammen.

Ét er tanke, noget andet er handling - og det tog mig 12 timer, 2 cykelture
til Silvan og 500 kr., men nu har vi frisk luft og fuglefløjt til både os og
misserne

Jeg er ikke noget unikum (mildt sagt) inden for kategorien gør-det-selv ....
men dog ikke ligeså håbløs som kæresten ... Udvalget i værktøjskassen er
derfor temmelig begrænset og jeg var derfor også nødt til at investere i et
par redskaber... derfor den lidt høje pris.

Jeg har lagt billeder af mit "mesterværk" på nedenstående adresse, da jeg
tænkte det kunne give inspiration til andre med samme problem.

http://www.omnix.dk/~jni/kat/vindue.html

Batman og Robin har rost deres mor for det store arbejde, og har brugt meget
af dagen på at nyde den nye udkigspost. De er helt synkrone når de sidder
der og bevæger hovederne i samme retning... ligesom publikum ved en
tenniskamp, hi!

Luftige hilsner fra
Jette - der tillader sig at være en smule stolt af sig selv

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 11-05-02 22:51

Ahhh magneter! Smart!

Jeg synes du har ret til at være stolt at dig selv, den er helt sikkert
pænere end min havedørsramme

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Jette

Dato : 11-05-02 23:02

"Grit Wessel" skrev:
> Ahhh magneter! Smart!

Jeg kunne ikke finde nogen kroge der var små nok, da jeg var i Silvan... og
heldigvis for derfor kiggede jeg videre og faldt over magneterne

> Jeg synes du har ret til at være stolt at dig selv, den er helt sikkert
> pænere end min havedørsramme

Tak Men min låge tager sig nok også en del bedre ud på billeder end i
virkeligheden, hi! Den tåler i hvert fald ikke at blive nærkigget :-}

P.S. Glæder mig til at se billeder af skovkattekillingerne, når de bestemmer
sig for at se dagens lys

Mvh. Jette

Fra : Helle Andersen

Dato : 11-05-02 23:12

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lagt billeder af mit "mesterværk" på nedenstående adresse, da jeg
> tænkte det kunne give inspiration til andre med samme problem.

Flot arbejde - det kan du roligt være stolt af Jeg skal igennem
samme øvelse snart - jeg lavede lige en midlertidig løsning i går med
børnesikringer på 3 vinduer, så jeg kan have gennemtræk.

Desværre har jeg forsatsvinduer, så det komplicerer det noget

Speciel fordi jeg egentlig gerne ville beholde mine persienner mellem
de to vinduer, så der ingen adgang er til persiennesnorene for
killinger. Har engang haft en kat, der forsøgte at hænge sig i én - så
jeg har lidt paranoia

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-05-02 23:54

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> writes:

> [...]
> de to vinduer, så der ingen adgang er til persiennesnorene for
> killinger. Har engang haft en kat, der forsøgte at hænge sig i én - så

Jeg har også i mange år haft persienner og fandt løsningen at stikke
den ene ende (den med dutten) ind over en af ribberne øverst, så
snoren nærmest hænger som en bue ind over persiennen..

Men indrømmet var det også "store" ruder ca 130 cm i højden.
Alternativt kunne du jo bruge kabelsko (de små 5 mm) og så sømme et
par op over vinduet, altså på indersiden ind mod stuen af
vindueskarmen og så hænge snorene op der i stedet. Så kan mitterne
ikke umiddelbart komme til dem. Selv om med det jeg efterhånden har
lært om aby'er skulle undre mig meget lidt hvis de også kunne regne ud
hvordan den skulle klares *gg*

Men måske afhængig af bredden på indersiden af karmen, kan du sætte et
par pæne skruer oven på karmen og så kvejle snoren op der, så ville
dutten heller ikke friste så meget, som hvis den hænger ned..;-D

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-05-02 23:46

"Jette" <jni@omnix.dk> writes:

> Jeg har lagt billeder af mit "mesterværk" på nedenstående adresse, da jeg
> tænkte det kunne give inspiration til andre med samme problem.
>
> http://www.omnix.dk/~jni/kat/vindue.html

Bestemt smart..;-D

> Luftige hilsner fra
> Jette - der tillader sig at være en smule stolt af sig selv

Bestemt også fortjent..;-D

Fra : Preben Bohn

Dato : 12-05-02 14:04

Jette wrote:
> Jeg er ikke noget unikum (mildt sagt) inden for kategorien gør-det-selv ....

Ditto... :)

> men dog ikke ligeså håbløs som kæresten

:)

> Jeg har lagt billeder af mit "mesterværk" på nedenstående adresse, da jeg
> tænkte det kunne give inspiration til andre med samme problem.
> http://www.omnix.dk/~jni/kat/vindue.html

Rigtig godt. Hvor meget tager du for to styks af dem?

Med venlig hilsen

Preben Bohn

Fra : Jette

Dato : 12-05-02 14:42

"Preben Bohn" skrev:
> Rigtig godt. Hvor meget tager du for to styks af dem?
>
> Med venlig hilsen
>
> Preben Bohn

Hæ-hæ... den er go' med dig Preben Det mareridt går jeg ikke gennem én
gang til, om jeg så fik en-million-milliard!

Mvh. Jette

Fra : Birgitte

Dato : 12-05-02 16:43

Tillykke Jette, det ser rigtig godt ud
Jeg er ret sikker på, at kattene nyder den friske luft
Missehilsner fra Birgitte

---
DK. True Trust

Fra : Jette

Dato : 12-05-02 18:19

"Birgitte" skrev:
> Tillykke Jette, det ser rigtig godt ud

Tak

> Jeg er ret sikker på, at kattene nyder den friske luft

Det kan du tro... efter 10 min. var det udnævnt til ynglingssted nr. 1

Mvh. Jette

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 13-05-02 15:58

> [...]
cykelture
> til Silvan og 500 kr., men nu har vi frisk luft og fuglefløjt til både os

En kilde til inspiration kunne være www.okmiljo.dk .

Niels
malgré-tout burmeser
http://dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen