Kanon program til unlock-update-flash
Fra : 12unlocked

Dato : 11-05-02 20:20

Der har i denne gruppe været mange indlæg vedr. unlock af Nokia DCT-3
telefoner uden flash eller dongle.

Jeg har fundet et virkeligt godt program der hedder Knok22.(Kan hentes på
http://mudboy.web3.cz )

Har indtil nu unlocket ca. 10 stk. 3310 ver. 5.03 -5.11-5.13 UDEN
downgrade.Tilslutter bare datakabel, tænder telefon, går ind i "Modify
Locks" ,vinker af i "Open" i enten MCC+MNC ,GID 1-2 eller MSIN dialog box
...... Så er den låst op!(Husk Backup, men det kan programmet selvfølgelig
osse klare)
Har osse brugt det til up- downgrade, fungerer upåklageligt her osse!

Udover det har Knok22 en masse andre muligheder, bl.a FAID beregning,
forskellige muligheder for at læse MCU, PPM, Eeprom, rep af IMEI osv.Det er
ikke nødvendigt at finde rigtig loader som med Dejan Flasher, det finder
Knok22 selv.

Har ikke konflikter med visse datakabler som Rolis 5.14 eller Rolis Tool.
har.

Kunne godt tænke mig at høre nogle tilbagemeldinger her i gruppen om dette
efter min mening unikke program.

Mvh. Lars
Mobil unlock-Update-Reparation.
Salg og montering af tilbehør.
www.12unlocked.subnet.dk
Tlf. 40629093

Fra : bsa@tdcadsl.dk

Dato : 11-05-02 23:29

Jeg har lige prøvet knok22 med et data kabel , og det virker ikke med min
nokia 3310 den kan overhoved ikke læse den eller finde den ( sorry ) det
virker ikke
Hilsen Birger

Fra : 12unlocked

Dato : 12-05-02 11:03

Hvilket datakabel bruger du?
Skriver programmet OK når du har udført handlingen?

Jeg har kun prøvet med mit adapterkabel der passer sammen med flasherkablet,
og så vidt jeg ved er det et m/fbus kabel, men det virker nemlig ikke sammen
med Rolis.

Fra : bsa@tdcadsl.dk

Dato : 12-05-02 13:38

Det er et datakabel Mbus så det er nok derfor det ikke virker det skal være
et flasherkabel det læser jeg også rundt omkring hvor jeg har læst på nettet
om emnet men hvis du har andre oplysninger så ville jeg da blive glad for
det for et flasherkabek koster ca 1000/1500 kr så det kan slet ikke betale
sig at unlocke en nokia selv da det koster ca 100 kr at få det gjort men det
var svar på dit spørgsmål jeg håber du kan bruge det til noget, jeg syntes
det er lidt sjovt at lege med men ca. 1000 kr vil jeg ikke give for et kabel
Hilsen Birger

Fra : Jan-Erik

Dato : 12-05-02 19:41

> [...]
> var svar på dit spørgsmål jeg håber du kan bruge det til noget, jeg syntes
> det er lidt sjovt at lege med men ca. 1000 kr vil jeg ikke give for et

Du kan trække det fra i skat hvis du så også betaler skat for indtjeningen

Hilsen Jan-Erik

Fra : Lars Bøgvad

Dato : 12-05-02 21:09

Jeg har også været inde og se på det link "12unlocked" henviste til og hvis
I kigger lidt ekstra og ellers har lidt fingerfærdighed i at lodde kan
datakablet selv laves

Fra : Lars Andersen

Dato : 13-05-02 08:06

kan du nøjes med at bruge datakablet til det hele?? også flashing?

Fra : 1..2..Unlocked

Dato : 13-05-02 09:08

Nej, der skal der bruges flasherkabel til LPT(printerport) så man kan sige
når der skal tages backup er det jo nødvendigt.Men til clear af SP lock er
det nok med datakabel.

Mvh. Lars
www.12unlocked.subnet.dk

Fra : 1..2..Unlocked

Dato : 13-05-02 11:20

Jeg skal nok lige for en god ordens skyld tilføje at det jo selvfølgelig er
påkrævet med et flash kabel for at kunne opdatere og flashe med programmet.

Mvh. Lars

---

Fra : LEIF BONDE

Dato : 13-05-02 18:26

Har provet programmet på en nokia 3210 ver 6.0 det virkede squ godt
ver. 6 har jeg ikke kunne låse op før

leifbonde@get2net.dk

12unlocked <12unlocked@infile.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a9eD8.671$4f4.72887@news000.worldonline.dk...

Fra : abdulsami

Dato : 15-05-02 14:02

hej har prøvet på 2 stk v5,13 viker perfekt !
men er der nogen der har prøvet 3330 v4,30 v4,50 med det program ??

--
mv.
Th Frydensberg

Fra : wannabe

Dato : 26-06-02 10:50

"abdulsami" <abdulsami@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> hej har prøvet på 2 stk v5,13 viker perfekt !
> men er der nogen der har prøvet 3330 v4,30 v4,50 med det program ??

Ja det har jeg, og det virker.

Mvh. Lars
www.12unlocked.subnet.dk

Fra : bsa@tdcadsl.dk

Dato : 26-06-02 22:19

Har prøvet med min Nokia 3310 v5.47 med datakabel under windows 98 samt xp
pro men kan desværre ikke få det til at virke der er ingen forbindelse med
telefonen som du beskriver men til gengæld har jeg bruget noktool som virker
upåklagelig.

MVH Birger