bedste dual Bundkort til et par P3-1000
Fra : The Big M.

Dato : 11-05-02 18:54

Hej
Jeg er i besiddelse af 2 stk P3-1000 EB cpu'er og 768 Mb Pc166 ram.
Findes der et rigtigt godt dual socket 370 motherboard som er
Overclock-venligt ?

Nu ikke noget med at sige se på edbpriser.dk for de har kun et meget
lille udvalg.

Jeg har tjekket sider som www.2cpu.com og læst de reviews der, men de
synes mig også lidt bagud.

er der nogen her med førstehånds erfaring, så sig endeligt frem

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-05-02 19:08

dont-spam-me@tdcadsl.dk (The Big M.) skrev....

> Jeg er i besiddelse af 2 stk P3-1000 EB cpu'er og 768 Mb Pc166
> ram. Findes der et rigtigt godt dual socket 370 motherboard som
> er Overclock-venligt ?

Det ultimative dual PIII OC venlige motherboard? IWill DVD266u-RN.

Se f.eks. en test her:

http://www.viahardware.com/dvd266ufinal_1.shtm

I Danmark har jeg kun set det hos unicomputer.dk til 2.200,- kr.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Peter Pan

Dato : 11-05-02 21:10

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in message

> Det ultimative dual PIII OC venlige motherboard? IWill DVD266u-RN.

Ja, det er et fint board, til DDR ram...

Det er iøvrigt de fleste Dual P3 boards af nyere dato.

Der er ikke noget chipsæt til dual P3, af nyere dato til SD-Ram. SKAL det
være SD-Ram, så hedder det Serverworks, (=ingen oc muligheder, ingen agp)
eller DDR ram/Rambus ram.

Den bedste løsning er jo nok enten det forslået Iwill board, eller et board
baseret på i840 chipsættet sammen med noget Rambus ram. Eller også et i440bx
board overclocket til 133 MHz, men det begrænser dog mulighederne for meget
OC pgr AGP hastigheden.

Mvh
Anders

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-05-02 22:06

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev....

> Ja, det er et fint board, til DDR ram...

Arh, jeg missede SDRAM kravet. Så ville jeg overveje Abit's VP6. Næh,
det ville jeg ikke, jeg ville sælge de 768Mb SDRAM og købe DDR RAM
for pengene istedet, og så smide dem i IWill boardet

Fra : Blaster

Dato : 11-05-02 22:17

Du skulle prøve at stille spørgsmålet på www.2cpu.com´s forum!!!!
Der er rigtigt mange derinde der har, eller har haft, dual P3 1GHZ´er!

Fra : Ole & Christina

Dato : 11-05-02 23:42

"The Big M." <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:30702a86.0205110953.23e69041@posting.google.com...
> Hej
> Jeg er i besiddelse af 2 stk P3-1000 EB cpu'er og 768 Mb Pc166 ram.
> Findes der et rigtigt godt dual socket 370 motherboard som er
> Overclock-venligt ?

Jeg har ikke selv overclocket mit MSI 694d (MS-6321), men efter sigende skulle det være meget ment at overclocke på, og det
understøtter op til 2000 MHz... Midtdata er importøren.
Det tyske PC-pro testede det for ca. et år siden, og det kom ud som en klar vinder dengang. Jeg mener at huske at en af de ting de
fremhævede ved boardet var mulighederne for overclocking
Der er forskellige versioner med Firewire, Infrarød port og Raid, og alle tænkelige kombinationer af disse.

--
Mvh Ole S

Fra : Buck

Dato : 06-07-02 16:05

Du skulle kikke på et MSI( MICROSTAR) board

der kan man med lethed klokke 25-30 %

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 06-07-02 20:08

Nå??
Det MSI mobo jeg har er dælme det ringeste længe oplevet.Ganske vist er det
til AMD

Fra : Martin Liversage

Dato : 07-07-02 14:11

> [...]
> Jeg er i besiddelse af 2 stk P3-1000 EB cpu'er og 768 Mb Pc166 ram.
> Findes der et rigtigt godt dual socket 370 motherboard som er

En gammel tråd, men hvad pokker. Så kan jeg komme af med lidt galde... Jeg
har et ABit VP6 som var rigtig godt i halvandet år (og vist også
OC-venligt), men pludselig fik det en dårlig og nu kan det kun køre med én
cpu. Jeg har søgt på nettet og set at andre har haft lignende problemer med
det bundkort. Så om det er 1 promille, 1 procent eller 5 procent af kortene
der har problemer ved jeg ikke, men jeg kan ikke anbefale det. Fra nu af
hedder Intel eller ASUS når jeg køber bundkort...

--
Martin

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 07-07-02 16:50

Martin Liversage wrote:
> [...]
> der har problemer ved jeg ikke, men jeg kan ikke anbefale det. Fra nu af
> hedder Intel eller ASUS når jeg køber bundkort...

hmm.. et Asus P2B-DS kan stærkt anbefales.. men hvis du har planer om
overclockning, skulle du nok kigge andetsteds..

det kan vist heller ikke fås mere.. :)