Javascript: Hjælp til at bruge close()
Fra : Michael Aagaard

Dato : 11-05-02 18:21

Hejsa NG!

Jeg har lavet en simpel hjemmeside, som jeg gerne vil have til at køre i
"Full Screen" og uden diverse menubarer, scrollbars osv. Jeg har fundet en
måde at få åbnet en htm-fil i fuld skærm ved hjælp af et Javascript. Mit
problem er så, at jeg på denne måde skal åbne en "dummy"-fil først, der så
åbner den egentlige hjemmeside i Full Screen. Da jeg ikke skal bruge den
først åbnede hjemmeside til noget, vil jeg gerne have lukket den med det
samme. Det prøver jeg også på, men her bliver der spurgt, om jeg vil lukke
siden, og det er denne dialogboks, som jeg gerne vil undgå. Er der en måde
at undgå det?
Eller endnu bedre er der en simple måde at få den rigtige side til at starte
i Full Screen?

På forhånd tak

Amatørprogrammøren Michael

Her er koden til opstartsfilen kode:

<head>
<title>ISY1 : Gruppe 5</title>
<script language="javascript">
window.open("frames.htm","","width=1024,height=768,toolbar=no,location=no,di
rectories=no,status=yes,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=no,frameborder=n
o, fullscreen=yes")

</script>
</head>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-05-02 18:46

Sat, 11 May 2002 19:21:00 +0200, skrev "Michael Aagaard"
<maagaac@adslhome.dk>:

>Eller endnu bedre er der en simple måde at få den rigtige side til at starte
>i Full Screen?

Du kan stadig ikke, som jeg også svarede dig webdesigngruppen.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : s

Dato : 11-05-02 21:00

> Eller endnu bedre er der en simple måde at få den rigtige side til at
starte
> i Full Screen?
>
> På forhånd tak
>
> Amatørprogrammøren Michael

Dette virker hos mig.

<head>
<title></title>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
if(window.name!='VW'){
window.opener=self; // for at undgå advarslen "Vil du lukke vinduet?"
newwin=window.open(self.location,'VW','menubar=no,'
+'resizable=no,status=no,scrollbars=no');
window.close(); // lukker det oprindelige vindue
}
</script>
</head>

venlig hilsen
Helge S.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-05-02 21:19

Sat, 11 May 2002 21:59:39 +0200, skrev "s" <hs@nomail.com>:

>Dette virker hos mig.

Kender den godt, virker ikke i alle tilfælde, men ilangt de
fleste, afhængig af browseropsætningen.

Men det er et script, der burde forbydes (hvis man kunne).

Ville du bryde dig om at lande på en side, som fratager dig din
historie, dine muligheder for at gå tilbage til tidl. sider?

Nej, vel.

Fra : Michael Aagaard

Dato : 11-05-02 23:29

Jeg kan godt forstå at du har dine betænkeligheder, men da det ikke er en
hjemmeside, der skal publiceres, men istedet bruges til et skoleprojekt, er
det vel ikke så slemt, at jeg bruger det.
Det program, som vi har udviklet indeholder udover funktionalitet til at
styre noget tilsluttet hardware også en indbygget webserver. Det var så
vores intention, at denne hjemmeside skulle have samme simple interface som
original programmet. Derfor ville det jo være fint, hvis vi slap for at have
et tomt browservindue liggende i baggrunden. Ikke fordi det har den store
betydning for vores projekt, da det ikke er et fag i webprogrammering, men
man bliver jo lidt grebet af opgaven nogle gange .

MVH
Michael

PS: Tak for hjælpen Helge

Fra : s

Dato : 12-05-02 06:46

> [...]
>
> Ville du bryde dig om at lande på en side, som fratager dig din
> historie, dine muligheder for at gå tilbage til tidl. sider?

Hej Knud
Nej jeg må give dig ret og vil da lige fortælle dig, at den løsning jeg
postede
har jeg brugt på en CD - og jeg vil IKKe anbefale den på inet!

venlig hilsen Helge S.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-05-02 06:54

Sun, 12 May 2002 07:45:46 +0200, skrev "s" <hs@nomail.com>:

>Nej jeg må give dig ret og vil da lige fortælle dig, at den løsning jeg
>postede
>har jeg brugt på en CD - og jeg vil IKKe anbefale den på inet!

Jeg har selv postet den et par gange, men kun når folk har
skrevet, at det er til cdbrug o. lign, så håber jeg at det
passer.

Jeg ville miste lysten til at besøge en sådan side, hvis jeg
uvidende landede på den.