strømforsyning
Fra : Jimme Sørensen

Dato : 11-05-02 17:54

Hej NG.
Jeg har et Aopen HQ45 cabinet med den originale standard strømforsyning i på
230 W.

Jeg har en ide om at denne ikke er stor nok da jeg i computeren har:

Bundkort (ECS)
Athlon WP 1700+
Brænder
DVD-drev
Harddisk (snart Western Digital 120 GB eller Maxtor 80 GB Fluid)
etc.

Er det nødvendigt at skifte strømforsyning?
Hvis det er, hvilken en ville i så foreslå. Jeg vil gerne have en low-noise,
hvilken en er da den bedste.

mvh Jimme

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 11-05-02 18:06

> Er det nødvendigt at skifte strømforsyning?
> Hvis det er, hvilken en ville i så foreslå. Jeg vil gerne have en
low-noise,
> hvilken en er da den bedste.
>
> mvh Jimme

I en tidligere tråd om lydløse PSU'er blev følgende foreslået:

Q-Tech Silent Systems 300 W
Enermax EG365P-VE FCA 350 W (af undertegnet)
Antec
HEC

Den fra Q-Tech Silent Systems er helt sikkert en god PSU, dem fra Antec og
HEC kender jeg ikke men blev foreslået.
Enermaxen derimod kender jeg Det er en "lækker" PSU. På bagsiden sider
der en lille drejeknap hvor man kan justere hastigheden på de blæsere der
sidder i. De larmer som regel en del, men hvis du i forvejen har god
udluftning, så kan du skrue næsten helt ned for den, hvilket gør at du
faktisk IKKE hører den.

/Kenneth

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 11-05-02 22:09

"Jimme Sørensen" <jimme@ungdom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Brænder
> DVD-drev
> Harddisk (snart Western Digital 120 GB eller Maxtor 80 GB Fluid)

Den er i hvert fald ikke overdimensioneret.

> Er det nødvendigt at skifte strømforsyning?

Det afhænger vel af om du har problemer med den du bruger nu.

> Hvis det er, hvilken en ville i så foreslå. Jeg vil gerne have en
low-noise,
> hvilken en er da den bedste.

Det kommer helt an på dine krav.

Men prøv at kigge lidt på Antecs nye Han's Workshop. Selv om Antec selv er
producent af strømforsyninger og selv om de anvender deres egen nye topmodel
som
eksempel, så er siden alligevel udemærket til at skabe forståelse for de
krav man bør/kan stille til en strømforsyning i en PC.

http://www.hansworkshop.com/article_powerspecs.html

God fornøjelse
Claus