Geddefiskeri på Bornholm
Fra : Anders Schmidt

Dato : 11-05-02 15:44

Hej.

Næste weekend skal jeg i sommerhus på Bornholm i den lille by Vang.
Jeg kender ikke meget til fiskeriet derovre, men regner med at tage en
spinnestang med. Derfor to spørgsmål:
1. Først og fremmest: Hvor fanger jeg en god gedde på Bornholm?
2. Hvordan er chancen for Havørred fra kysten på denne tid af året, og
hvor kan den fanges?

Venlig hilsen Anders

Fra : Kim Sorensen

Dato : 13-05-02 09:14

On 11 May 2002 07:43:32 -0700, anders_schmidt@hotmail.com (Anders
Schmidt) wrote:

> [...]
>1. Først og fremmest: Hvor fanger jeg en god gedde på Bornholm?
>2. Hvordan er chancen for Havørred fra kysten på denne tid af året, og

Det er godt nok nogle år siden jeg var i Vang, men der er masser af
mulighedder for at fiske fra kysten til venstre fra havnen og over mod
stenbrudet, der kan også fiskes lidt fra molen nede i selv havnen.

Med hensyn til gedde fiskeri kan jeg ikke hjælpe dig, da dette ikke
har været aktuelt når jeg har været på Bornholm.

Med god ferie og Knæk og Bræk-

Mvh KVS

Fra : Webmaster

Dato : 15-05-02 19:31

Hej Anders
Gedder i saltvand fiskes vist kun i Rønne havn. Der er der til gengæld nogle
af de store.
Vang er et udemærket sted for havørred. Kører du lidt mod Hasle er der Gines
Minde strækningen. En spændende kyst med rullesten.
Knæk og bræk
Torben