ftp-server bag sygate?
Fra : Johan Rasmussen

Dato : 06-02-01 18:11

Hej
Jeg har lige sat en ftp-server op på min computer, og nu kunne jeg godt
tænke mig få den online på internettet. Mit problem er, at jeg går på nettet
igennem en anden maskine i vores netværk vha. Sygate 3.11. Findes der et
program/configuration, som kan gøre det muligt for folk fra nette at komme
ind på min ftp? Kan man åbne for port 21, "forwarde" eller hvad det nu
hedder, så brugere bliver sendt ind på min maskine? Jeg fandt et program her
http://www.practicallynetworked.com/sharing/icsconfiguration.htm, som skulle
kunne gøre det, men jeg bruger ikke windows' ICS, og jeg vil gerne blive ved
med at bruge Sygate.

Her er lige lidt oplysninger:

Server pc:
win98 se
sygate 3.11 server
2 10mbit ethernetcards half-duplex
stofa opkobling (jeg er godt klar over at man har en anden ip på nettet, end
den som man har fået tildelt af dem, som stofabruger!)
ip på lan: 192.168.0.1

Client:
win2000 professionel dk
sygate 3.11 client
ftp-server på port 21
10mbit ethernetcard half-duplex
ip: 192.168.0.2

Håber på et godt svar eller et link til en god guide : Þ

Mvh. Johan Rasmussen

Fra : Bruun

Dato : 06-02-01 22:13

Hejsa,

"Johan Rasmussen" <johan@lousdal.dk> wrote in message
> [...]
skulle
> kunne gøre det, men jeg bruger ikke windows' ICS, og jeg vil gerne blive

Jeg har personlig erfaret at du også skal åbne for port 20 (dataport til
ftp). Derudover blev jeg nød til at tilføje en IP-adresse under trusted ip
addresses!! Såe det er vel nok noget i den dur du skal kigge på?!

Mvh Kim Bruun

Fra : Johan Rasmussen

Dato : 06-02-01 22:21

>Såe det er vel nok noget i den dur du skal kigge på?!
>
> Mvh Kim Bruun

Tak for svaret men jeg kunne godt bruge et lidt mere præcist et

Fra : Bruun

Dato : 07-02-01 22:44

Hejsa,

> Tak for svaret men jeg kunne godt bruge et lidt mere præcist et

Yup!! Det kan jeg sgi godt forstå!! jeg tror jeg var meget træt da jeg læste
din posting!! LOL - overså vist noget rimelig relevant!! =)

Så skal den maskine som styrer I-net adgangen fungere som en router. Dvs.
route al FTP trafik på en specifik ip videre til din maskine!!

Men det er lige hvordan?! Jeg kan desværre ikke hjælpe der!!

Mvh Kim Bruun