Linux - på dansk.
Fra : Morten

Dato : 11-05-02 15:37

Hej. Jeg overvejer at installere Linux hos mine forældre.
Jeg regner med at OpenOffice+Mozilla er de applikationer
de primært skal bruge. Mit spørgsmål er, hvilken distro
har bedst support for 'dansk'. Hvad med Mozilla, findes
der dansk til den, eller hur?

Mvh Morten

Fra : Skunk

Dato : 11-05-02 16:09

> [...]
> de primært skal bruge. Mit spørgsmål er, hvilken distro
> har bedst support for 'dansk'. Hvad med Mozilla, findes

Se her:
http://www.linuxin.dk/artikler/vis_artikel.php?id=60

Der er ingen dansk mozilla, men kan Konqueror ikke bruges? Den er på dansk

/Skunk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-05-02 16:46

Morten skrev:

> [...]
> de primært skal bruge. Mit spørgsmål er, hvilken distro
> har bedst support for 'dansk'. Hvad med Mozilla, findes

Hvorfor ikke Konqueror? Den integrerer sig bedre med KDE - og findes i
øvrigt på dansk (selv om man kan diskutere, hvorvidt "infokage" er en
god oversættelse af "cookie" : )).

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 12-05-02 00:01

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Hvorfor ikke Konqueror? Den integrerer sig bedre med KDE - og findes i
> øvrigt på dansk

Understøtter konqueror ssl. Hvis den skal bruges som hoved / eneste browser
er det vel rimlig vigtigt.

hilsen Esben

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-05-02 11:46

Esben Skov Pedersen skrev:

> Understøtter konqueror ssl.

Ja.

// Klaus

Fra : DUdsen

Dato : 13-05-02 14:58

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Ja.

men den understøtter ikke jave ordentligt.

--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 13-05-02 16:33

Daniel Udsen skrev:

[ om Konqueror ]

> men den understøtter ikke jave ordentligt.

Mig bekendt understøtter Konqueror Java præcist så godt som
du selv vælger det. Hvis du installerer Suns JVM kan du
sætte Konqueror til at bruge den - og så kan du vist ikke få
bedre java-understøttelse.

Jacob (der omhyggeligt har deaktiveret Java overalt)
--
"It is very easy to get ridiculously confused about the
tenses of time travel, but most things can be resolved

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 11-05-02 15:47

Morten wrote:

> Hej. Jeg overvejer at installere Linux hos mine forældre.
> Jeg regner med at OpenOffice+Mozilla er de applikationer
> de primært skal bruge.

Mon ikke det er ligegyldigt hvilken linux du bruger?

På min er gnome på dansk, og staroffice fåes også på dansk. Det hentes
på sun-hjemmesiden.
Gnomes galeon (browser)er også på dansk.

Sådan er det sat op på min suse 8,0 men det samme gør sig vel gældende
på redhat, debian, ect. Det vil jeg da tro.

Min kde understøtter ikke dansk, men jeg mener at de nødvendige
sprogpakker kan hentes.

hilsen claus

Fra : Skunk

Dato : 11-05-02 16:54

> Min kde understøtter ikke dansk, men jeg mener at de nødvendige
> sprogpakker kan hentes.

Hvorfor gør den ikke det?

Jag valgte bare dansk sprog under installationen, det er ikke nødvendigt at
hente noget som helst.

//Skunk

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 11-05-02 15:57

Skunk wrote:

> Hvorfor gør den ikke det?
>
> Jag valgte bare dansk sprog under installationen, det er ikke nødvendigt at
> hente noget som helst.

ved ikke, min gnome er på dansk og min kde er på engelsk. Men det er ok.

Jeg har dog lidt problemer med min gnome. Den står og søger hele tiden.
Det lille konsol siger at den ikke kan "modprope a modul".

Hilsen claus.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-05-02 17:29

Claus Christian Larsen skrev:

> ved ikke, min gnome er på dansk og min kde er på engelsk.

Der findes en dansk oversættelse på en af cderne. Den hedder noget med
kde-3.0.0.da eller noget i den stil.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 11-05-02 18:11

Claus Christian Larsen wrote:

> ved ikke, min gnome er på dansk og min kde er på engelsk. Men det er
> ok.

Du mangler en pakke der hedder noget i retning af kde-i18n-da hvis du
vil have en Dansk KDE.

Men ligesom dig klarer jeg mig fint med den engelske.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.