Zappe ressource fork fra MacOS tiff/jpeg e~
Fra : Michael Nyvang

Dato : 11-05-02 15:13

Hej,

Er der nogen der ved om der findes en ting på linux til
at fjerne ressource fork'en fra en grafikfil gemt på MacOS ?

Mvh,
Michael Nyvang
--
n a u n
http://www.naun.dk/ mn@naun.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-05-02 15:25

On Sat, 11 May 2002 16:13:20 +0200, Michael Nyvang wrote:

> Er der nogen der ved om der findes en ting på linux til at fjerne
> ressource fork'en fra en grafikfil gemt på MacOS ?

Jeg mener jeg plejer at bruge macunpack eller en af de andre fra
macutils-pakken:

http://packages.debian.org/testing/otherosfs/macutils.html

Mvh.

--
"If you don't know what you are doing, Adam Sjøgren
then you can allways ask." asjo@koldfront.dk

Fra : Michael Nyvang

Dato : 11-05-02 16:04

Adam Sjøgren wrote:

> Jeg mener jeg plejer at bruge macunpack eller en af de andre fra
> macutils-pakken:

Hmm, det er kun .bin filer. Jeg skal bare have slettet Ressource
fork'en fra en række jpeg og tiff filer gemt på en Mac (af en eller
anden grund gemmer nogle grafik programmer et icon eller anden
info i ressource forken, og så er det no fun på linux og andre steder).

Gad vide om man bare kan patche filen, hvad starter en jpeg fil med ?

Mvh,
Michael Nyvang
--
n a u n
http://www.naun.dk/ mn@naun.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-05-02 16:19

On Sat, 11 May 2002 17:03:55 +0200, Michael Nyvang wrote:

> [...]
> anden grund gemmer nogle grafik programmer et icon eller anden info
> i ressource forken, og så er det no fun på linux og andre steder).

Jeg er sikker på at der er et eller andet lille program der kan; jeg
plejer altid først at klippe i filen manuelt og så bagefter finde at
der faktisk var et program til at håndtere det...

> Gad vide om man bare kan patche filen, hvad starter en jpeg fil med
> ?

Du kan bare klippe starten af, mener jeg. Kig i en almindelig JPEG-fil
for at se hvordan den starter

Mvh.

--
"It's beautiful! And I certainly hope Adam Sjøgren
my parents hate this album!" asjo@koldfront.dk

Fra : Michael Nyvang

Dato : 11-05-02 16:39

Adam Sjøgren wrote:
> Du kan bare klippe starten af, mener jeg. Kig i en almindelig JPEG-fil
> for at se hvordan den starter

Ja, det gjorde jeg. Det virkede - fino :).

Mvh,
Michael Nyvang
--
n a u n