floppy problemer
Fra : Morten

Dato : 11-05-02 15:08

Hej Jeg håber nogen kan hjælpe med dette problem.
Jeg har et Asus Cuv4x-D og pludseligt fandt jeg ud af at jeg ikke kan læse
indholdet af nogen disketter.
Jeg kører Win Xp pro og når jeg sætter en diskette i og vil se indholdet,
siger den bare " disketten er ikke fomateret, vil du gøre det nu" hvis man
så siger JA til det, så prøver den at formatere men kan ikke.
Jeg har også prøvet om den vil boote op på en diskkette, det vil den heller
ikke, den søger godt nok efter disketten, men fortsæte bare med at boote på
C-drevet..
Jeg ville så prøve at sætte en gammel controller jeg har liggende i, men
fandt ud af at jeg faktisk ikke har et ISA slot, så øv øv. Jeg har prøvet
at skifte drev, at skifte kabel, at vende kablerne, men intet virker. Hvad
gør jeg ?

mvh
Morten

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 13-05-02 21:49

Jeg havde vist den samme fejhl. Det viste sig, at der sad et kabel fysisk i
vejen for diskettedrevet internt, der gjorde, at det ikke kunne køre rundt.
VH
Jakob

Fra : Morten

Dato : 13-05-02 22:25

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailto.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg havde vist den samme fejhl. Det viste sig, at der sad et kabel fysisk
> vejen for diskettedrevet internt, der gjorde, at det ikke kunne køre
> [...]
ok, det er så ikke det problem jeg har (desværre) jeg har jo også prøvet at
skifte både drev og kabler. Men tak for dit forslag

Er der nogen der ved om man kan få et indstikskort med floppy controler til
PCI ?

mvh
Morten