museproblemer på bærbar
Fra : Jens S

Dato : 11-05-02 11:45

Hej NG

Min brors bærbare Compaq Pressario 700 med winXP har fået et mystisk
problem:

Efter en god gang virus (Klez) Kom han over til mig for at få formatteret og
startet forfra. Jeg lagde mærke til at musen en gang imellem venstreklikkede
tilfældigt uden at jeg rørte knappen, men tænkte at det nok var pga virusen.
Jeg backede hans dokumenter op på en CD der blev viruschekket i mit
nyopdaterede kapersky antivirusprogram (alt OK).

Derefter fdisk'ede (incl. fdisk /mbr) og formatterede jeg hele harddisken og
installerede winXP forfra. Museproblemet var der stadig! Computeren er 2
mdr. gammel og har ikke fået nogle slag eller anden fysisk påvirkning, der
skulle kunne give sådan et problem.

Kan der sidde noget virus tilbage, evt. i BIOS, eller må det bare være et
hardware problem?

Er der nogen der har oplevet noget lignende?

De bedste hilsner
Jens

X-posted i "dk.edb.system.ms-windows"

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-05-02 23:00

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev

> [...]
virusen.

> Kan der sidde noget virus tilbage, evt. i BIOS, eller må det bare være et

Nej, det har intet med virus at gøre.

Installer driverne til touchpad'en.
Hent evt. de nyeste på
ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp20501-21000/SP20596.exe
Heri kan du justere, hvor følsom den skal være. Er det varmt og høj
luftfugtighed, vil touchpad'en typisk være mere følsom end i kold og tør
luft.

mvh
Peter

Fra : Jens S

Dato : 13-05-02 11:37

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
> [...]
> Heri kan du justere, hvor følsom den skal være. Er det varmt og høj
> luftfugtighed, vil touchpad'en typisk være mere følsom end i kold og tør

Tusind tak.

Jens