Fyrværkeri
Fra : Nina El Falaki

Dato : 06-02-01 17:45

Hej alle

Her kan I underskrive, hvis I mener fyrværkeri hører sig til nytårsaften og
kun denne aften: http://www.basses-hundeguide.dk/liste/liste.html

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 06-02-01 21:58

"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Her kan I underskrive, hvis I mener fyrværkeri hører sig til nytårsaften
> [...]
Vil det sige, at min føsda'fest, når jeg blir 60, nu ikke kan blive så
festlig, som jeg havde tænkt? Bare fordi jeg fylder i April!

Det er altså snyd...... hvad nu hvis jeg lover ikke at invitere vores
delemis med. Må jeg så godt alligevel?

--
Robert Refsgaard
Smil - det smitter

Fra : Ann K.

Dato : 06-02-01 23:14

Hej Robert.
Hvis du bor i nærheden af mig, vil jeg virkelig spille på al din
medmenneskelighed og barmhjertighed... Jeg er nemlig én af de mange
hundeejere, der er "velsignet" med en hund som er, ikke bange, men
hunderæd!!!! for fyrværkeri
Hvis du havde anelse om hvilket arbejde, der kan ligge i at få sådan en
vovse dysset ned efter at naboen/forbipasserende/alle andre, mener at det
kunne være sjovt at skyde af i "utide"... Så tror jeg at du nok kunne finde
på mange andre måder at gøre din fø's'da' mindst lige så festlig

Hvad med at spare pengene til krudt og i stedet købe noget ægte belugakaviar
til den gode champagne, som I da er nødt til at få - det jo din fø's'da'
Jeg vil gerne bidrage med en eddergo' opskrift på blinis (små russiske
pandekager til bla. kaviar)

Mvh Ann

Fra : Gidde

Dato : 07-02-01 09:24

Også selvom man ikke er blandt de "heldige" med en hund, som er bange for
fyrværkeri, er det dødhamrende irriterende at folk nu også er nødt til at
bruge fyrværkeri for at fejre en fødselsdag.
Jeg boede i 3 år overfor en virksomhed, der lejer lokaler ud til den slags
fester, og ja, de advarede da noget så hensynsfuldt naboerne nogle dage før
fester med fyrværkeri...lige bortset fra os overfor (kollegium, unge mennesker
fester jo alligevel uhæmmet og har ikke brug for søvn...osv. osv. vil jeg
tro). Så, suk, midt i den fede film, midt i nattesøvnen før en eksamen og midt
i en dødvigtig telefonsamtale kom de her forbandede brag så buldrende i tide
og utide.
Havde jeg så ovenikøbet haft hund, sådan een som min mormors, der nærmest
ligger og skriger af angst under sengen blot ved lyden af børns knaldperler
(dyrlægen doper den hvert nytår), så var jeg nok draget afsted en aften/nat
med en spand vand til alt krudtet.
Må hellere se selv at få skrevet under!
- Gitte

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 07-02-01 09:59

For et syns skyld

"Gidde" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Også selvom man ikke er blandt de "heldige" med en hund, som er bange for
> fyrværkeri, er det dødhamrende irriterende at folk nu også er nødt til at
> bruge fyrværkeri for at fejre en fødselsdag.

Jeg ved godt, det ikke fremgår af mit indlæg, men jeg havde egentlig tæknt
mig noget af den slags, som udfolder sig oppe i luften - uden lyd.
Bordbomber forekommer dog - men kun som de små brune glasdimser fra Faxe!

--
Robert Refsgaard
Smil - det smitter

Fra : Gidde

Dato : 07-02-01 10:22

Robert Refsgaard wrote:

> Jeg ved godt, det ikke fremgår af mit indlæg, men jeg havde egentlig tæknt
> mig noget af den slags, som udfolder sig oppe i luften - uden lyd.
> Bordbomber forekommer dog - men kun som de små brune glasdimser fra Faxe!

Hm...jeg ved ikke om de fås uden lyd. Det vores "nabo" sendte til vejrs var
dyre raketter, som virkelig kom højt til vejrs - og ja, de var da flotte, men
selv den slags lader til at larme ret meget. De benyttede aldrig bomber,
kanonskrald eller lignende. Kun raketter, men de larmer både ved opsendelsen
(lufttryk?) og når de så spreder sig deroppe.
Jeg er faktisk nået dertil, hvor selve nytårsaften også hænger mig langt ud af
halsen...jeg gider bare ikke fyrværkeri længere.
Bordbomber er uskyldige, og så længe jeg ikke skal gøre rent dagen derpå, er de
også meget sjove...
-Gitte

Fra : Anja

Dato : 07-02-01 13:37

Nina El Falaki <feca@edb.dk> wrote

> Her kan I underskrive, hvis I mener fyrværkeri hører sig til nytårsaften
og
> kun denne aften: http://www.basses-hundeguide.dk/liste/liste.html

Hva' så med Tivoli? Det hører sig jo ligesom til! Men det larmer altså
fantastisk meget. Jeg må indrømme, at selv om det er generende (for hunde og
nattesøvn), så ville jeg da nødig have at fyrværkeri blev forbudt.
--
Mvh Anja
SkjoldborgNOSPAM@iname.com

Fra : Gidde

Dato : 07-02-01 13:50

Kan godt se din pointe, men jeg kan ikke rigtig forholde mig til Tivoli...det er
ikke noget jeg som midlertidig Nordjyde (eller som egtl. Sønderjyde) har særlig
glæde af alligevel.
Har intet imod, at professionelle kan lave fyrværkerishows ved særlige
lejligheder, men jeg synes det er for meget af det gode, når fyrværkeri også
skal være en del af min hverdag, fordi enkelte ikke føler de kan få gang nok i
en fest uden.
Personligt synes jeg det er dødanstrengende at høre på kanonslag og det der er
værre, og jeg er træt af at høre om dyr og mennesker, som skades af skidtet. Men
diskussionen ryger vist ud i OT-kategorien efterhånden ...
Mvh. Gitte