virtual server og php
Fra : emil

Dato : 11-05-02 10:41

Hej!
Siden jeg har oprettet virtual sever på min apache server, virker php'en
ikke længere
Er der nogen der ved hvad der er problemet?

Hilsen-emil

Fra : Christian Joergensen

Dato : 11-05-02 12:26

On Sat, 11 May 2002 11:41:20 +0200, emil wrote:

> Siden jeg har oprettet virtual sever på min apache server, virker php'en
> ikke længere

Virtual sever? VirtualHost?

Virker ikke? (Hvordan konkluderer du det?)

--
Christian Jørgensen | It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk |

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-02 12:41

"emil" <hanapo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Siden jeg har oprettet virtual sever på min apache server, virker php'en
> ikke længere
> Er der nogen der ved hvad der er problemet?

Hej Emil

Nej - må vel være det korte svar

Hvis du opretter Virtual Hosts, så kan du "ikke" længere bruge standard
instillingerne i httpd.conf - Hver VirtualHost skal så at sige indstilles
seperat, du er altså *nødt* til at fortælle den virtuelle host hvordan den
skal kontakte php. Se i øvrigt den udemærkede manual der følger med Apache

John

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-05-02 12:59

"John Larsen" <jola_at_get2net_dot_dk> wrote in

> [...]
> den virtuelle host hvordan den skal kontakte php. Se i øvrigt
> den udemærkede manual der følger med Apache

øh, mine vhosts følger da ganske fint standardindstillingerne i
httpd.conf...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-02 13:00

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> "John Larsen" <jola_at_get2net_dot_dk> wrote in

> øh, mine vhosts følger da ganske fint standardindstillingerne i
> httpd.conf...

Ja - det var for at gøre en lang historie kort

Du har (formoder jeg) fortalt dine virtuelle hosts *hvordan* de skal følge
standard indstillingerne i httpd.conf right - jeg tror Emil har brugt
standard indstillingerne for VH i httpd.conf og bare fjernet # fra
linierne - i.flg. manualen dutter den ikke - Jeg har ikke selv brug for VH
så jeg har kun min viden fra manualen Men da du HAR VH så kan du måske
gelejde ham videre ?? Ud over dette er jeg *sikker* på at php virker
upåklageligt og derfor burde spørgsmål og svar vel gå til en eller anden
Apache gruppe ?

Have a nice day

John

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-02 13:08

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> "John Larsen" <jola_at_get2net_dot_dk> wrote in

> øh, mine vhosts følger da ganske fint standardindstillingerne i
> httpd.conf...

OK - brugte lige 10 min. på manualen, og kan selvfølge lig ikke finde det
afsnit jeg refererer til Så igen - da jeg ikke selv har brug for VH - og
kun synes at kunne huske noget om at dele af konfigurationen fra httpd.conf
skulle ned i hver enkelt VH - vist også afhængig af om der var en eller
flere IP som serveren lyttede til ?!?

Æjh - jeg skulle have holdt mine fingre i ro her

John

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-05-02 15:11

> Æjh - jeg skulle have holdt mine fingre i ro her

ja det tror jeg også ;)

En simpel VHost, standard, på min server:

<VirtualHost 192.168.1.50>
ServerName susie.dk
ServerAdmin root @ susie.dk
DocumentRoot /path/susie.dk/public
ErrorLog /path/susie.dk/log.error
CustomLog /path/susie.dk/log.access combined
</VirtualHost>

Den har fint adgang til PHP og lign. ting som er indstillet tidligere
i httpd.conf, dvs. også den cgi-bin som er sat til standard!
Hvis jeg ønsker at tildele en VHost sit eget cgi-bin bibliotek får
den det således:

[...]

ScriptAlias /cgi-bin/ "/path/susie.dk/cgi-bin/"
<Directory "/path/susie.dk/cgi-bin">
Allowoverride none
Options none
</Directory>
</VirtualHost>

Med ovenstående er alle standardindstillinger *pånær* logfilerne og
cgi-bin nedarvet til VHost'en.
De jeg har brug for i et dir at køre PHP uden safemode tilføjer jeg
følgende til VHost'en

<Directory "/path/susie.dk/public/NoSafe">
php_admin_flag safe_mode off
</Directory>

Konklusionen ? - *alle* indstillinger fra httpd.conf følger med ned i
en VHoste med mindre de overrides i denne.

FUT : dk.edb.system.unix hvis serveren er *nix,
dk.edb.system.windows.server (er det ikke det den hedder) hvis
serveren er windows. (FUT ikke sat)

Fra : emil

Dato : 11-05-02 17:08

Hej! Jeg har nok ikke skrevet helt korrekt!
Php'en kører alle steder, men for de php scripts jeg har i mappen under VH,
får jeg Internal Server Error.
Hvis jeg kører scriptet med url af domain navnet, eks.
www.domain.dk/mappe/myscript.php kører det godt!
Men når jeg kører scriptet fra http://sub.domain.dk/myscript.php får jeg
"Internal Server Error"
Hvis i scriptet overfor "action"skriver jeg action="myscript.php" eller
http://sub.domain.dk/myscript.php
får jeg internal error, men hvis der står
action="http://www.domain.dk/mappe/myscript.php" så vil den virke. Altså
scriptet vil ikke køre, hvis linken er gennem VH url.

Jeg forstår ikke hvad jeg gør galt.
** I apach error log får jeg : Premature end of script headers:
c:/php/php.exe
Jeg kører apache på win2000.

Hilsen-Emil

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-05-02 18:09

"emil" <hanapo@get2net.dk> wrote in news:abjfl8$eo5$1@sunsite.dk

> [...]
> action="http://www.domain.dk/mappe/myscript.php" så vil den
> virke. Altså scriptet vil ikke køre, hvis linken er gennem VH

Har du dine VHost's documentroot til at være subdir til hoved
documentroot'en ? - hvorfor så overhovedet bruge VHost ?

> Jeg forstår ikke hvad jeg gør galt.
> ** I apach error log får jeg : Premature end of script headers:
> c:/php/php.exe
> Jeg kører apache på win2000.

Det tror jeg desværre ikke jeg kan klare, du må nok over i en gruppe
der hører til dit styresystem - FUT dk.edb.system.ms-windows.server