Tv out ?
Fra : [2200] Nikolas

Dato : 11-05-02 10:09

jeg har et ganske udmærket geforce agp kort, men desværre uden tv out.
Så er spørgsmålet, kan jeg evt. sætte et gammelt 4mb pci kort med tv out
på, og så se film på mit tv den vej ?
Eller har det nogen betydning for kvaliteten om hvor meget ram der er på
kortet ?
Eller vil den bedste løsning være at købe et nyt agp kort med tv out på ?

-Nikolas

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 11-05-02 11:30

"[2200] Nikolas" <bastaNOSPAM@image.dk> wrote in message
> [...]
> kortet ?
> Eller vil den bedste løsning være at købe et nyt agp kort med tv out på ?

Den bedste løsning:
http://shopmatrox.com/europe/products/datasheet.asp?ID=129

Men ellers kan et billigere kort med TV-out sikkert gøre det, det bliver
bare ikke så godt som med dette kort.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 13-05-02 11:52

> [...]
> jeg har et ganske udmærket geforce agp kort, men desværre uden tv out.
> Så er spørgsmålet, kan jeg evt. sætte et gammelt 4mb pci kort med tv out

Det skulle være muligt i et OS med support for flere skærmkort og skærme (XP
og Me kan det, ved ikke med 2000).

> Eller har det nogen betydning for kvaliteten om hvor meget ram der er på
> kortet ?

Ikke rigtigt. Dit fjernsyn vil sikkert være den begrænsende faktor, da de
oftest kun kan klare op til 800x600. Kvaliteten afhænger meget af TV'et, men
også en smule af TV-out på grafikkortet.

> Eller vil den bedste løsning være at købe et nyt agp kort med tv out på ?

Tja, hvis penge ikke betyder noget, vil det være bedst at få en AGP
grafikkort fra ATi, NVdia (GeForce3 eller 4) eller Matrox.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-05-02 11:59

Søren 'Mufoxe' Lund Jensen skrev:

> Dit fjernsyn vil sikkert være den begrænsende faktor, da
> de oftest kun kan klare op til 800x600.

Hvor har du det fra? Fjernsynet betyder vel ingenting i den sammenhæng -
det kører altid med samme lave opløsning. Det er da grafikkortet, der
bestemmer, i hvor høj opløsning composite/SVHS-signalet sendes.

> Kvaliteten afhænger meget af TV'et, men
> også en smule af TV-out på grafikkortet.

Det er min erfaring, at det afhænger ekstremt meget af tv grafikkortets
tv-out. Prøv at sammenligne et godt Matrox-kort med et billigt tv-kort.

--
Mvh. Peter

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 13-05-02 21:26

"Peter Bjerre Rosa" <pbro98@hum.auc.dk> wrote in message
> Hvor har du det fra? Fjernsynet betyder vel ingenting i den sammenhæng -
> det kører altid med samme lave opløsning. Det er da grafikkortet, der
> bestemmer, i hvor høj opløsning composite/SVHS-signalet sendes.

Korrekt, men signalet kan være nok så godt og stadig ligne lort, hvis TV'et
ikke er i stand til at vise et ret godt billede, hvilket iøvrigt ikke
behøver at have noget med opløsningen på TV'et at gøre.

> Det er min erfaring, at det afhænger ekstremt meget af tv grafikkortets
> tv-out. Prøv at sammenligne et godt Matrox-kort med et billigt tv-kort.

Også korrekt, men er ikke noget problem, da de kort, jeg nævner som bedre
løsning end hans nuværende, er Nividia (GeForce3 eller 4, Ati eller Matrox).
Alle disse kort må betragtes som high end og giver et fremragende billede på
TV-out.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-05-02 13:10

> [...]

> lort, hvis TV'et ikke er i stand til at vise et ret godt billede,
> hvilket iøvrigt ikke behøver at have noget med opløsningen

Fint, så er vi enige. Tv-out på mit 21" Samsung-fjernsyn ligner mildest
talt noget fra C64-dagene.

> Også korrekt, men er ikke noget problem, da de kort, jeg nævner
> som bedre løsning end hans nuværende, er Nividia (GeForce3 eller
> 4, Ati eller Matrox).

Tja. Jeg er nu ikke helt tilfreds med tv-out'et på mit nVidia-kort (fra
ASUS). Det er imidlertid svært at bedømme helt fair, fordi mit fjernsyn
som sagt i forvejen ikke er noget at råbe hurra for.

--
Mvh. Peter