13,5V fra PSU'en
Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 10-05-02 22:17

Mit Asus Probe brokker sig fordi der kommer 13,5V ud fra PSU mod de
forventede 12V.
Er dette noget jeg bør bekymre mig om??

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 11-05-02 10:01

"Kenneth Pedersen" <kenp@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> Mit Asus Probe brokker sig fordi der kommer 13,5V ud fra PSU mod de
> forventede 12V.
> Er dette noget jeg bør bekymre mig om??

I høj grad!

Du risikerer at denne overspænding brænder komponenter i din computer af.

Så sluk maskinen, og tænd den først når du har et troværdigt voltmeter
indenfor rækkevidde.

Du monterer så voltmetret på strømforsyningen, for derved selv at checke
spændingen.

Hvis spændingen virkelig er 13,5V vil jeg stærkt anbefale dig at slukke
maskinen igen og købe en ny strømforsyning. Fr tænk på hvad en harddisk,
bundkort, osv. koster

Claus

Fra : Henning

Dato : 11-05-02 11:12

On Sat, 11 May 2002 11:00:43 +0200, "Claus Nygaard-Pedersen"
<cnpXX@ofir.dk> wrote:

>"Kenneth Pedersen" <kenp@hotpop.com> skrev i en meddelelse
Nej.

>I høj grad!
>
>Du risikerer at denne overspænding brænder komponenter i din computer af.

Ikke på 1.5v forskel!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-05-02 10:31

Kenneth Pedersen wrote:
> Mit Asus Probe brokker sig fordi der kommer 13,5V ud fra PSU mod de
> forventede 12V.

Okay... man hvad siger BIOS'en ?

--
Lars

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 11-05-02 19:15

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> Okay... man hvad siger BIOS'en ?
>
> --
> Lars

Min bios siger lidt mindre, nemlig 13V.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 12-05-02 13:33

Kenneth Pedersen wrote:

> Min bios siger lidt mindre, nemlig 13V.

Regn med at BIOS'en er mest præcis.
13 Volt tyder bare på at du har en god PSU som i hvert fald ikke leverer
for lav spænding.
Når det kun er 13 V, glem det.