News server, hvilken?
Fra : Schultz Consult - [R~

Dato : 10-05-02 20:09

Hej...

Jeg skal have sat en news server op som skal kunne gøre følgende:

feede:
dk.edb.*
dk.videnskab.*
evt. andre grupper, men hvordan griber jeg dette an?

Hvilken software skal jeg bruge? Gerne med kommentare til hvad der er godt
ved netop det stykke software...
Hvem skal kontaktes for at sende videre til grupperne?

Det skal helst være sådan at brugeren af vores news server skal logge ind
for at poste via vores server.

Vi har linie hos TDC pt., men skifter eller supplere med en linie fra
webpartner.

René Madsen

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 10-05-02 22:31

On Fri, 10 May 2002 21:08:59 +0200, Schultz Consult - [René Madsen] wrote:
> [...]
> dk.edb.*
> dk.videnskab.*
> evt. andre grupper, men hvordan griber jeg dette an?

Kontakter de lokale newsbastards som du gerne vil peere med.
Normalt news@domæne.dk eller usenet@domæne.dk.

> Hvilken software skal jeg bruge? Gerne med kommentare til hvad der er godt
> ved netop det stykke software...

Personligt ville jeg vælge ISC[1]'s INN. Den er gennemprøvet (har været
på markedet i lang tid). Den er relativt let at sætte op og den er
meget fleksibel.

> Hvem skal kontaktes for at sende videre til grupperne?

Se ovenfor.

> Det skal helst være sådan at brugeren af vores news server skal logge ind
> for at poste via vores server.

Det kan INN/NNRP sagtens klare.

[1] http://www.isc.org/
--